یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ایجرود گفت: ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات باز هم حماسه دیگری آفریدند دشمن را ناامید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود با اشاره به فضیلت روزهای پایانی ماه شعبان، گفت: طبق حدیثی از امام جعفرصادق(ع)، هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به ماه رمضان متصل کند، خداوند سبحان ثواب روزه ده ماه متوالی را برای او در نظر می‌گیرد.

وی در رابطه با عظمت ماه‌های شعبان و رمضان، گفت: عالم آل محمد(ص) حضرت امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ خداوند به احترام و عظمت ماه مبارک رمضان، بنده‌های بسیاری را از آتش جهنم در ماه شعبان آزاد می‌گرداند.

امام جمعه ایجرود در ادامه خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان؛ ماه نزول قرآن به همه نمازگزاران گفت: مُعرِّف حقیقی ماه رمضان، ظرف نزول قرآن بودن آن است. قرآن؛ با دلایل و شواهد هدایت خود، معیار سنجش بین حق و باطل است و هدایت‌گر انسان‌هاست.

وی به ثواب فراوان روزه‌داری اشاره کرد و در این رابطه گفت: روزه یعنی از هرچه غیر خدا و خواسته‌های نفسانی است امساک کنیم و سپس منتظر وزیدن نسیم روحانی و معنوی باشیم.

حجت‌الاسلام زرینه با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، گفت: عزت و عظمت کنونی ایران، به برکت خون پاک شهیدان است.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور را سنت حسنه عنوان کرده و ادامه داد: اردوهای راهیان نور، سرشار از درس و معرفت هستند و با زنده نگه داشتن یاد شهیدان، به مردم خصوصاً نسل‌های جدید نحوه شناخت همت، غیرت، شجاعت و عظمت مردم قهرمان این مرزوبوم را نشان می‌دهند و فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، جهاد و شهادت را ترویج می‌کنند.

خطیب جمعه ایجرود با تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله محمد امامی کاشانی، گفت: این عالم زاهد و پارسا، سالیان سال در سنگر نماز جمعه تهران، شورای نگهبان، سازمان تبلیغات اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مشغول فعالیت بود و خدمات ارزشمندی به جامعه اسلامی عرضه داشت.

وی به سالگرد رحلت آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی اشاره کرد و گفت: شخصیت این مجتهد مبارز و استعمارستیز مورد تعظیم امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته و رهبر انقلاب در مورد ایشان چنین فرموده‌اند که اگر آیت‌الله کاشانی نبود، نهضت ملی شدن صنعت نفت یقیناً در این کشور به وقوع نمی‌پیوست.

حجت‌الاسلام زرینه با اشاره به برگزاری با کیفیت و حماسی انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، گفت: ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی جمعه گذشته (یازدهم اسفند) باز هم حماسه دیگری آفریدند و با ناامید کردن دشمنان و بی‌توجهی به خواسته‌های توطئه‌آمیز آنان، قلب رهبر معظم انقلاب و همه دوستان را شاد کردند.

وی با دعوت از همه نمازگزاران و شهروندان به حضور در جشن نیکوکاری شهرستان، گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال جدید، کمیته امداد را در راه کمک‌رسانی بهتر به اقشار کم‌برخوردار و خانواده‌های نیازمند مساعدت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha