شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام زینال زاده

حوزه/ حجت الاسلام زینال زاده گفت: معاونت پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی در رده بندی اخیر معاونت پژوهش حوزه های علمیه که بر اساس فعالیت های ۱۲گانه پژوهشی مدارس علمیه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ صورت گرفته است موفق به کسب رتبه نخست کشوری گردید.

حجت الاسلام هادی زینال زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به برنامه های معاونت پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی در رده بندی اخیر معاونت پژوهش حوزه های علمیه که مربوط به فعالیت سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حوزه های علمیه سراسر کشور می باشد موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد و این رده بندی بر اساس فعالیت های ۱۲گانه پژوهشی مدارس علمیه صورت گرفته است و تمامی مدارس علمیه کشور رتبه بندی شده اند.

وی افزود: در سالهای اخیر معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور گام های خوبی را در راستای شفاف سازی و کیفی سازی فعالیت های پژوهشی برداشته است و یکی از مهمترین این گامها راه اندازی سامانه دسکتاپ مجازی بوده است و در این سامانه هر مدرسه ای یک صفحه ویژه دارد و می تواند تمامی فعالیتهای مصوب خود را در آن بارگذاری کرده و گزارش نماید و پس از تایید استان به عنوان فعالیت برای مدارس ثبت می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: در این سامانه ۱۲ فعالیت کلی با بیش از ۸۰ فعالیت مصوب برای مدارس تعریف شده است. معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برای رتبه بندی مدارس از این سامانه استفاده کرد و در کنار آن برای اتقان بیشتر گزارش کتبی نیز از استانها دریافت نمود. این دو گزارش سامانه ای و کتبی مبنای رده بندی مدارس علمیه سراسر کشور قرار گرفت و بحمد الله در میان بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه سراسر کشور، سه مدرسه علمیه استان موفق به کسب رتبه تک رقمی گردیدند.

وی اضافه کرد: باقی مدارس علمیه استان نیز همه زیر رتبه ۳۰ را حائز شده اند. بر این اساس استان آذربایجان غربی در کنار بیش از سی استان و منطقه ویژه، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه پژوهشی گردید.این موفقیت حاصل زحمات تمامی مجموعه مذکور و حاصل برنامه های زیربنایی و مدیریت دو ساله معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان از سال ۱۳۹۹ می باشد.

حجت الاسلام زینال زاده گفت: معاونت پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ موفق به کسب موفقیتهای متعددی دیگری نیز گردید که به عنوان نمونه می توان به انتخاب حجج الاسلام عمرانی معاون پژوهش مدرسه علمیه تکاب و اکبر رضوی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه به عنوان معاونین پژوهش برتر کشوری، کسب رتبه شایسته تقدیر توسط دو کانون علمی ادبیات عربی در اولین جشنواره کانونهای علمی حوزه های علمیه و کسب رتبه برتر توسط مجلات استان در هشتمین جشنواره مجلات واحدهای آموزشی سراسر کشور اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اگر چه در سالهای قبل نیز این استان مجله برگزیده داشت اما در این جشنواره برای اولین بار سه مجله از استان آذربایجان غربی حائز رتبه های دوم و سوم شدند. این در حالی است که حدود ۱۸۰ مجله از استانهای مطرح و مدارس علمیه به نام کشور، در این جشنواره شرکت کرده بودند.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح ۲ هیچ مجله ای از مدارس کشور موفق به کسب رتبه اول نشده و در این سطح رتبه یک کشوری نداریم و تنها یک رتبه۲ کشوری داریم که متعلق به مجله‌ی "فصلنامه فاطر" مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه می باشد که با تلاشهای جهادی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی ره حجت الاسلام رضوی بصورت مرتب چاپ و منتشر می شود.

وی افزود: از معیارهای مهم فعالیتهای پژوهشی مدارس، جشنواره علامه حلی (ره) می باشد که بصورت سالانه در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می گردد. از موفقیتهای استان در سال جاری کسب رتبه پنجم کشوری بود.

حجت الاسلام زینال زاده گفت: در چهاردهمین جشنواره علامه حلی برای اولین بار آثار اساتید حوزه های علمیه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و بیش از ۲۵۰۰ اثر به جشنواره ارسال گردید. از این تعداد، حدود ۲۰۰ اثر از اساتید به مرحله کشوری راه یافت و در نهایت ۳۰ مقاله از اساتید حوزه های علمیه به عنوان مقاله برتر معرفی گردید. بر این اساس مقاله علمی حجت الاسلام زینال‌زاده از اساتید مدرسه علمیه امام خامنه‌ای‌ ارومیه در موضوع روانشناسی موفق به کسب رتبه سوم کشوری گردید.

وی عنوان داشت: در این مرحله حدود ۳۵ اثر از اساتید استان در جشنواره شرکت داشتند که تعداد ۱۲ اثر توانسته بود به مرحله کشوری راه یابد.

معاون پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان گفت: از دیگر موفقیتهای معاونت پژوهش حوزه علمیه استان در سال جاری کسب رتبه نخست کشوری در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بود. بر این اساس معاونت پژوهش حوزه علمیه استان با برگزاری بیش از ۷۰ کرسی در سطح مدارس علمیه استان موفق به کسب رتبه نخست گردید که اخیرا طی نامه ای از سوی مدیر حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی مورد تقدیر کتبی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha