شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ت

حوزه/ حجت ‌الاسلام هرمز گفت: مراکز نیکوکاری در کنار همدیگر قرار گیرند و با همدلی مردم را تشویق کنند که فطریه ادا کنند و قرارگاه فطریه در هرمزگان راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت ‌الاسلام حسن هرمز، مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور امروز در شورای زکات هرمزگان در دفتر امام جمعه شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: حضور نماینده ولی فقیه در جریان سازی فرهنگ زکات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام هرمز افزود: آیین نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یکی از قانونی ترین شبکه ملی در کشور می باشد که ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی و این شبکه در تمام استان ها، شهرها و روستاها نقش ایفا می‌کند، و فرصت بسیار مهمی است که نظام جمهوری در اختیار این فریضه الهی قرار داده است.

مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد کشور ادامه داد: در زمینه این فریضه الهی نقش آفرینی کنیم و براساس آیین نامه های قانون‌گذاری آن را در میان مردم تبیین کنیم تا آگاهی رسانی شود و در آستانه ماه مبارک رمضان یک رویداد مذهبی بحث فطریه است که زکات مال هم تطهیر انفس است و هم کارهای که انجام قرارگاه فطریه در یک فضای همدلی صورت گیرد.

حجت ‌الاسلام هرمز اضافه کرد: مراکز نیکوکاری در کنار همدیگر قرار گیرند و با همدلی مردم را تشویق کنند که فطریه ادا کنند و قرار گاه فطریه در هرمزگان راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: زکات واجب در هرمزگان ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و در زکات مستحبی ۲۱ درصد و کفارات ۱۴درصد و به طور کلی ۲۵ درصد رشد در زکات داریم.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور ادامه داد: در 11 ماهه سالجاری مبلغ ۳۶ میلیارد تومان زکات توسط کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات و مراکز نیکوکاری در استان هرمزگان ثبت شده است که 100 درصد آن صرف امور رفع مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

وی، سیمای کشاورزی هرمزگان در سال کشاورزی در بحث زارعی رتبه ۱۳ کشور و باغی رتبه ۱۰ و شیلات قطب کشور و رتبه اول است که نشان می دهد زکات مستحبی و باب تجارت فرصت بسیار خوبی است.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: کارگروه ظرفیت زکات واجب در هرمزگان با قدرت شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha