شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلد هفتم «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد هفتم اعلام الهدایه به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جلد هفتم اعلام الهدایه به زبان اردو ترجمه و منتشر شد؛ این اثر مطالعه زندگانی امام محمد باقر علیه السلام و معرفی شخصیت فردی و اقدامات اجتماعی و سیاسی آن حضرت است.

بیانی از جلوه‌های شخصیتی آن امام همام و مراحل پرورش ایشان از مباحث نخستین کتاب است. در ادامه رویدادهای مهم عصر امامت ایشان عنوان شده و نقش آن حضرت در اصلاح ناهنجاری‌های زمانه خود واکاوی شده است.

از نظر نویسنده، اصلاح در عرصه فکر و عقیده، تأسیس دانشگاه فقه و اصلاحات سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی از محورهای عمومی اصلاحاتی امام محمدباقر علیه السلام است.

به باور وی بنیان‌گذاری گروه نخبگان صالح و سازمان‌دهی آنان در عرصه‌های مختلف، فرهنگ‌سازی و زنده کردن روحیه جهاد و حماسه در امت از برجسته‌ترین اقدامات آن حضرت بوده است.

اشاره به نحوه شهادت و تصریح ایشان به امامت امام صادق علیه السلام برای پس از خود و همچنین معرفی میراث آن امام همام در عرصه‌های گوناگون علوم اسلامی از مطالب درج شده در انتهای کتاب است.

جلد هفتم اعلام الهدایه اثر سید منذر حکیم و سید شهاب‌الدین حسینی است و از سوی اقبال حیدر حیدری به زبان اردو ترجمه و در قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha