دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به نشست مناسبات فرهنگی ایران و ونزوئلا اظهار داشت: بستن صفحات فضای مجازی امام خامنه‌ای توسط متا، گواهی بر دروغ بودن ادعای آزادی بیانِ غربی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در نشست «مناسبات فرهنگی ایران و ونزوئلا» که روز دوشنبه ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) در دانشگاه بولیواری ونزوئلا و با حضور جمعی از اندیشمندان و استادان دانشگاه برگزار شد، اقدام شرکت متا در حذف صفحات حامیِ فلسطینِ آیت الله خامنه‌ای در اینستاگرام و فیس بوک محکوم شد.

در این نشست که در سالگرد رونمایی از کتاب «سلول شماره ۱۴»، کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کاراکاس برگزار شد، پیام آقای ارنستو ویگاس پولژاک، وزیر فرهنگ ونزوئلا و نیز پیام آقای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

وزیر فرهنگ ونزوئلا بعد از ابراز سلام گرم خود به ملت ایران، بر حق حیاتی ملت‌ها برای داشتن حاکمیت مستقل و دفاع از فرهنگ و سنت خود اشاره کرده و گفت: ما می‌خواهیم از حق مردم خود برای حاکمیت مستقل، آینده‌ای مستقل، دفاع از ویژگی‌های فرهنگ‌هایمان در جهانی متنوع، که در آن برای همه فرهنگ‌ها در شرایط مساوی احترام وجود دارد، دفاع کنیم.

دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی نیز در پیام خود با اشاره به سالگرد رونمایی کتاب اسپانیولی «سلول شماره ۱۴» به همراه یادداشت رهبر انقلاب اسلامی بر آن خطاب به ملت‌های اسپانیولی زبان، این رویداد را موجب دوستی ملت‌های عدالتخواه ایران و ونزوئلا عنوان کرده و بر گسترش روابط فرهنگی دو ملت تاکید کرد.

اسماعیلی در ادامه ضمن اشاره به حوادث تلخ روزهای اخیر در غزه، مدعیان حقوق بشر به سرکردگی آمریکا را دشمنان مشترک ملت‌های عدالتخواه عنوان کرده و تصریح کرد: آنها با تحریم، ترور و سانسور با مخالفانشان برخورد می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حذف محتواهای حمایت از فلسطین توسط مدعیان آزادی بیان افزود: آزادی بیان در مشی آنها تا زمانی معتبر است که به سیاست‌های ظالمانه‌ آنها خدشه‌ای وارد نکند. بسته شدن صفحات اطلاع رسانی رهبر معظم ایران، امام خامنه‌ای، پس از حمایت قاطع ایشان از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، گواهیِ آشکاری بر این مسئله است.

وی در پایان با ابراز امید پیروزی برای ملت و دولت ایران و ونزوئلا، با اشاره به چشیدن طعم تلخ بی عدالتی توسط دو ملت، خاطرنشان کرد: این دو ملت امیدوار به فرا رسیدن روزی هستند که مستضعفان و مظلومان، ظالمان را کنار بزنند.

در این نشست پروفسور ادگار فیگوئرا، محقق و پژوهشگر خانه مطالعات دانشگاه ملی بولیواری و رامون مدرو، رئیس بنیاد سگوندو پاسو درباره مناسبات فرهنگی ایران و ونزوئلا سخنرانی نموده و تأکید کردند: تعامل فرهنگی به عنوان راهی برای مقاومت و ایجاد ارتباط نزدیک بین مردمان ملت‌های عدالت طلب است.

گفتنی است سال گذشته کتاب «سلول شماره ۱۴» ترجمه اسپانیایی کتاب «خون دلی که لعل شد»، در نمایشگاه دوستی ایران و ونزوئلا رونمایی شد که با استقبال مخاطبان اسپانیایی زبان همراه شده و تا کنون به چاپ ششم رسیده است. در یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مخاطبان اسپانیایی زبان بر شناخت ملت‌های عدالت طلب نسبت به یکدیگر تأکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha