یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ملت ایران اسلامی هرگز آقایی خود را به هیچ چیز نخواهد فروخت.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در اولین هفته از ماه مبارک رمضان به اهمیت تلاوت قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند هر مسلمان باید ۵۰ آیه از قرآن را تلاوت کند قرآن مایه برکت و خیر برای زندگی است، روایات بسیاری نیز در مورد تلاوت قرآن وجود دارد تا مسلمانان از تلاوت قرآن غافل نباشند وقتی قرآن می‌خوانیم دگرگونی معنوی در انسان ایجاد می‌شود و خواندن قرآن انسان را از فحشا و منکر بر حذر می‌دارد، انسانی که با قرآن انس دارد خود را از معاصی دور نگه می‌دارد.

امام جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه تصریح کرد: یکی از امانت‌های پیامبر(ص) در حدیث ثقلین قرآن است و یکی از آن دو چیز گرانبها است که در میان پیروان خود به یادگار گذاشته و قرآن و اهل بیت هرگز از یکدیگر جدا نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تربیت فرزندان موضوع مهمی است و امام علی(ع) می‌فرماید، حق فرزند بر پدر این است که اسم خوب برای او انتخاب کند و او را خوب ادب کند و البته خواندن قرآن را به او بیاموزد و یکی از حقوق فرزندان این است که پدر و مادر به او قرآن یاد بدهند.

وی به ماه مبارک رمضان و شأن آن اشاره کرد و گفت: شأن این ماه آنقدر بالا است که آن را ماه قرآن هم نام نهاده‌اند و باعث طهارت روح انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: به حجاب زنان نگاه کنید، زنان در حجاب خود چقدر شکوه دارند اما آنهایی که لباس جلف می‌پوشند شکوه و عظمت ندارد.

وی به روز ملی شدن صنعت نفت که با همراهی دکتر مصدق و روحانیت و فداییان اسلام و مردم این سرمایه کشور ملی شد اشاره کرد و یادآور شد: فدایان اسلام ضربه کاری را به رزم‌آرا وارد کردند همان کسی که سد راه ملی شدن نفت بود، نفت روز به روز منافع زیادی برای انگلیس داشت و چیزی از نفت برای ایران باقی نمی‌ماند هرچند در آن روزگاران ما مستعمره انگلیسی‌ها بودیم و اختیار منابع ملی خودمان را نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز کرد: امروز هم برای اینکه منافعشان به هم خورده می‌گویند جمهوری اسلامی به چه درد می‌خورد، آنها خودشان می‌فهمند که ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی چه ضربه‌ای بر پیکره مستکبران عالم وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: امروز کشتی نفتی آمریکا توسط جمهوری اسلامی توقیف می‌شود که سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: برخی‌ها در داخل کاسه‌لیس غرب هستند و آرزو می‌کنند ترامپ بر روی کار بیاید که به این فرد می‌گوییم "تو اگر غیرت ایرانی داشتی این حرف را نمی‌زدی"! آمریکایی که ملت ما را در طول تاریخ تحقیر کرده بود و سرمنشا همه جنگ‌ها علیه ایران بوده، لذا این‌ها مزدور هستند و آقایی به آنها نمی‌آید و دوست دارند در چنگال استعمار باشند.

امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: اما ملت ایران اسلامی هرگز آقایی خود را به هیچ چیز نخواهد فروخت.

وی خاطرنشان کرد: عید نوروز را هم در پیش داریم که باید در عید نوروز احترام ماه مبارک رمضان را هم داشته باشیم در مسافرت هم باید احترام ماه مبارک رمضان را نگه داریم، روزه خواری در ملا عام نباشد در مسافرت‌ها مسائل دینی و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید، تلفات استان ما در سوانح رانندگی کم نیست، این همه پدر و مادران برای جوانان زحمت می‌کشند اما با بی‌احتیاطی در سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: هم جان خودمان را به خطر می‌اندازیم هم جان دیگران را به خطر می‌اندازیم.

امام جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه از وضعیت حجاب انتقاد کرد و اظهار کرد: قبلاً انتقاد می‌کردیم که چرا باید در یک حرکت انحرافی مجسمه شیر روی قبرها بگذارند که خوشبختانه بسیاری از مردم در حال برداشتن نماد شیر از روی قبرها هستند و البته دادگستری و قضات هم کارهای خوبی انجام دادند تا این مباحث انحرافی جمع شود.

وی به یک حرکت انحرافی دیگر اشاره کرد و گفت: خیلی زشت است که عکس زنان و دختران را روی قبرها حک می‌کنند، با چنین کارهایی تن میت در قبر می‌لرزد چرا باید کاری کنیم که میت در آرامش نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وضعیت ظاهری برخی از زنان و دختران در آرامستان‌ها نیز به نحوی است که صاحبان عزا نیز خودشان با دیدن چنین وضعیتی معذب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز کرد: خوشبختانه بدحجاب‌ها در استان ما عده قلیلی هستند که باید با آنها برخورد شود، نمی‌دانیم چرا از مرکز تا اینجا کسی دنبال برخورد با این پدیده نیست جلسه پشت جلسه می‌گذاریم اما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم.

وی گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی را ملزم به اجرا هستیم، اما نمی‌دانیم چرا قانونی که خداوند وضع کرده کسی خود را ملزم به اجرای آن نمی‌داند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha