یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

حوزه / فیضی با بیان اینکه رویکرد فرهنگی و دینی صدر فعالیت‌های حرم مطهر رضوی است گفت: توجه به بخش فرهنگی جامعه در حرم مطهر رضوی یکی از اولویت‌های آستان قدس رضوی است؛ برای مهدهای کودک، دبیرستان، حوزه‌های علمیه، دانشجویان، خانواده‌ها و اقشار مختلف برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مصطفی فیضی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، در نشست خبری امروز شنبه ۲۶ اسفندماه که در سالن جلسات ساختمان ثامن برگزار شد، به اقدامات آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در همه بخش‌ها با ارتقا کمی، کیفی آستان قدس رضوی روبرو بودیم که در پایان سال ۱۴۰۳ گزارش این جهش علمی ارائه خواهد شد.

وی در آغاز این نشست به معرفی بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی پرداخت و افزود: در حوزه‌های ستادی توجه ویژه به نظارت موقوفات و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری، چابک سازی منابع انسانی، توجه ویژه به نیات واقف، گستره خدمات در حرم مطهر در بخش‌های مختلف، توجه ویژه به حوزه‌های علمی فرهنگی از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی بیان کرد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکید تولیت آستان قدس رضوی در حفظ بازسازی و نوسازی و گسترش ابنیه و اماکن حرم مطهر رضوی اظهار داشت: پروژه ساخت و رواق امیرالمؤمنین، پروژه زیرسطحی شیخ بهایی و... در سال ۱۴۰۲ آغازشده است و در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی رویکرد فرهنگی و دینی صدر فعالیت‌های حرم مطهر رضوی است ،ادامه داد: توجه به بخش فرهنگی جامعه در حرم مطهر رضوی یکی از اولویت‌های آستان قدس رضوی است؛ برای مهدهای کودک، دبیرستان، حوزه‌های علمیه، دانشجویان، خانواده‌ها و اقشار مختلف برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود.

وی اولویت اصلی آستان قدس رضوی را زائر و زیارت بیان کرد و در ادامه به برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان افزایش و ارتقا سطح کیفی و کمی در ساحت قران کریم شاهد هستیم؛ ۱۶ عنوان در هر شبانه‌روز به‌صورت مستمر ازجمله کرسی ترتیل خوانی، کرسی تلاوت قرآن کریم، محافل رسمی تفسیر، جلسات قرآنی ویژه خواهران، نوجوانان در رواق‌های حرم مطهری رضوی برگزار می‌شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در شب‌های قدر هم‌زمان ۴ مراسم احیا برگزار می‌شود؛ ویژه عموم زائران و مجاوران، ویژه ناشنوایان، به زبان اردو و عربی در رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هر شب در ماه رمضان ۴ مناجات خوانی در شبستان گوهرشاد، شبستان نهاوندی، صحن آزادی و مقبره حر عاملی در حال برگزاری است.

فیضی در پایان با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه تحویل سال نو بعد از نماز صبح آغاز می‌شود، افزود: در این برنامه علاوه بر قرائت دعای توسل، سخنرانی، اجرای گروه‌های سرود، جمعی از نوجوانانی ایرانی از همه قومیت‌های ایران در این مراسم حاضر می‌شوند و با پوشش و گویش محلی هر منطقه از ایران اسلامی سال جدید را به مردم تبریک می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha