شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسین زاده

حسین زاده با بیان اینکه ۳۳۶ طلبه استعداد برتر در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شناسایی شده است، گفت: اداره نخبگان و استعداد برتر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مجموعه‌ای پیشران و با بهره‌گیری از بخش‌های تخصصی، در امر شناسایی و گزینش طلاب استعداد برتر نسبت به سایر مراکز حوزوی برادران و خواهران، مرکز برتر شناخته شد.

خدیجه حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت اداره استعدادهای برتر و نخبگان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، عنوان کرد: این اداره از سال ۱۳۹۷ در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی شده است و با وجود اینکه دیرتر از دیگر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران فعالیت خود را آغاز کرده، اما عملکرد موفقی داشته است.

مدیر کل دانش آموختگان واستعدادهای برتر با اشاره به شناسایی ۳۳۶ طلبه‌ی استعداد برتر در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: طلاب استعداد برتر در عرصه‌های تحصیل، تدریس، پژوهش، تبلیغ شناسایی و توانمند می‌شوند.

حسین زاده به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی درباره تعریف نخبه و استعداد برتر، تصریح کرد: نخبه و استعداد برتر در نظر رهبر فرزانه انقلاب حفظه‌الله، کسی است که در کار حل مسئله باشد، یعنی یک یا چند مسئله از مسائل کشور را حل کرده باشد و این اقدامات نیز در جهت شناسایی استعدادهای طلاب در این مسیر صورت گرفته است.

وی افزود: پس از بازبینی ضوابط و شاخصه‌های شناسایی استعدادهای برتر مرکز امور نخبگان حوزه در کمیسیون نخبگان، مقرر شد که بخش‌های تخصصی حوزه مانند تبلیغ، ستاد اساتید، پژوهش در معرفی استعدادهای برتر اثرگذار باشند و لیست های خود را برای بخش نخبگانی ارسال نمایند. هم چنین از ظرفیت بخش‌های تخصصی در ارزیابی و توانمندسازی استعدادهای برتر استفاده شد، از این رو تلاش بر این بود که شاخص‌گذاری کیفی در این حوزه توسط بخش های تخصصی صورت بپذیرد.

حسین زاده تصریح کرد: اداره نخبگان و استعدادبرتر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مجموعه‌ای پیشران، با بهره‌گیری از توانمندی بخش‌های تخصصی در امر شناسایی و گزینش طلاب استعداد برتر آموزشی، تدریسی، پژوهشی و تبلیغی با دقت چهار برابری نسبت به سایر مراکز حوزوی برادران و خواهران، مرکز برتر شناخته شد که ‌ که این درخشش و موفقیت، نتیجه کار تشکل‌سازی و تیمی است که بخش‌های تخصصی مشارکت داشتند.

وی اظهار کرد: پیرو جلساتی که صورت گرفت، موظفی‌هایی برای طلاب استعداد برتر در نظر گرفته شد و طلبه موظف است که در حوزه تبلیغ، تدریس و یا پژوهش فعالیت‌هایی داشته باشد.

مدیر کل دانش آموختگان واستعدادهای برتر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: تمام همت ما در بحث شناسایی به سمت خوبی پیش رفته و هم اکنون توانمندسازی طلاب استعداد برتر در عرصه‌های تخصصی و برنامه ریزی‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

حسین زاده یادآور شد: البته در عرصه توانمندسازی، دوره‌ها و کارهایی در گذشته انجام شده که بانوان طلبه استقبال خوبی از دوره‌ها داشتند و اداره کل نخبگان و استعداد برتر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری این دوره‌ها نیز نسبت به حوزه‌های علمیه دیگر پیش تاز بوده است.

وی به انعقاد تفاهم نامه‌ها با مراکز و بخش‌های مختلف جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی اشاره کرد و گفت: اگر در بخش توانمندسازی طلاب استعداد برتر، برنامه ای منسجم و منظم به صورت هدفگذاری نقطه ای طبق نیازسنجی انجام شود، به اهداف خود نزدیک خواهیم شد.

مدیر کل دانش آموختگان واستعدادهای برتر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر در هر مجموعه ای «من»‌ها به «ما» تبدیل شود، اتفاقات عالی در آن مجموعه رقم می‌خورد، اگر می‌خواهیم به سمت تمدن سازی نوین حرکت کنیم، باید از «من»‌ها بگذریم و فعالیت‌ها به صورت تشکلی پیش برود.

وی با تأکید بر فعالیت‌های تشکلی، عنوان کرد: اگر فعالیت‌ها به سمت فعالیت تشکلی پیش برود، اثرات آن را در برنامه‌ها خواهیم دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha