یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
د

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا گفت: امید است مسئولان با درک صحیح‌تر از ظرفیت شهرستان پارسیان، زمینه ورود مردم به عرصه توسعه و تولید را فراهم کنند و شاهد کم شدن مشکلات و توسعه همه جانبه منطقه و استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا در اولین نماز جمعه شهرستان پارسیان در سال ۱۴۰۳، به خطر جدی کاهش جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگترین تهدید آینده کشور، خطر کاهش جمعیت است، اگر از فرصت پنجره جمعیتی طلایی که در آن هستیم استفاده مطلوب نکنیم به زودی به کشوری پیر، وابسته و ضعیف تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: بر این اساس هم دولتمردان باید برای حل این مشکل ورود جدی کنند و هم هر فردی ایران را دوست دارد باید در این مسئله بی‌تفاوت نباشد.

وی ابراز کرد: آیات متعدد قرآن و روایات مختلف، فرزندان را زینت و مصداق امداد الهی معرفی می‌کنند و لذا برای داشتن ایرانی جوان، قوی، پویا، آزاد و آباد باید نرخ جمعیت را افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا، ضمن گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، خیرین را فرشتگان نجاتی معرفی کرد که از آنچه خدا رزقشان کرده استفاده می‌کنند و به کمک بندگان نیازمند خدا می‌پردازند.

وی به رویدادهای مهم سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بی‌شک تلخ‌ترین و هولناک‌ترین رویداد سال ۱۴۰۲ نسل کشی مردم مظلوم غزه توسط صهیونیست‌های غاصب می‌باشد.

وی ادامه داد: البته پیشرفت‌های شگرف علمی و فناوری و زیربنایی ایران و حضور مردم با بصیرت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات از زیبایی‌های سال قبل بود.

امام جمعه شهرستان پارسیان، به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی روز اول فروردین اشاره کرد و گفت: انتخاب شعار (جهش تولید با مشارکت مردم) توسط رهبر عزیز انقلاب به این معناست که دولت باید اقتصاد را به معنای واقعی کلمه به مردم بسپارد و زمینه مردمی شدن اقتصاد را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم، فرمودند: "باید با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان، زمینه ورود و بسیج همت‌ها، سرمایه‌ها و ابتکارات ملت در عرصه اقتصاد فراهم شود تا شعار سال محقق گردد"، به بیان دیگر رهبر معظم انقلاب از مردم انتظار دارند همانطور که در دفاع مقدس در صحنه بودند در صحنه اقتصاد هم حضور واقعی داشته باشند و امید است مسئولان با درک صحیح‌تر از ظرفیت شهرستان پارسیان، زمینه ورود مردم به عرصه توسعه و تولید را فراهم کنند و شاهد کم شدن مشکلات و توسعه همه جانبه منطقه و استان باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha