دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای بخش حوزوی در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حوزه/ مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه گفت: در خصوص نظریات مربوط به پایان تاریخ و دنیا، نظریات متعددی ارائه شده است که جامع ترین، کامل ترین این نظریات از سوی قرآن کریم در قالب صدها آیه ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی طی سخنانی در نشست علمی «قرآن و نظریه های پایان تاریخ» از خبرگزاری حوزه اظهار کرد: در خصوص پایان تاریخ دنیا معارف و نظریات فراوانی وجود دارد اما آنچه مسلم است حتمی بودن این رویداد بوده و نکته حائز اهمیت اینکه این نظریه از سوی قرآن کریم و دانشمندان یکسان است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: اکثر اندیشمندان علوم معتقدند با پایان یافتن انرژی و منابع طبیعی این دنیا از بین خواهد رفت و پایان تاریخ رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: از نظر اندیشمندان پایان عالم ماده، پایان تاریخ دنیا است و این در حالیست که قرآن کریم در بیش از صدها آیه به این رویداد مهم عالم اشارات مهمی داشته است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: قرآن کریم از غنی ترین منابع در حوزه نظریات تاریخ پایان عالم است. بیشترین آیاتی که به این موضوع پرداخته است، سورهای مکی می باشند، قرآن کریم در آیات متعدد آورده است که در پایان دنیا، زمین از حالت خودش خارج شده و فاصله میان کرات و سیاره ها بهم می خورد، این دگرگونی آغازی بر پایان تاریخ دنیا است.

یاد آور می شود: دبیری نشست بر عهده حجت‌الاسلام‌ صفری بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha