یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: جنگ نرمی که امام حسن(ع) در زمان خلافت خود پی ریزی کرد زمینه ساز قیام امام حسین(ع) شد و با افشاگری خود توانست چهره بنی امیه را به مردم زمان خود بشناساند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در برنامه تلویزیونی در سحرگاه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) مجمع فضائل بود و سخت‌ترین مسئولیت را در زمان خود بر عهده داشت و اگر از بنده پرسیده شود مسئولیت امام حسین(ع) سخت تر بود یا امام حسن (ع)؟ خواهم گفت زمان امام حسن(ع) سخت‌تر بود.

وی افزود: گاهی شما در یک شرایطی در مقابل دشمن قرار می‌گیرید، مقاومت و ایستادگی می‌کنید، تا به شهادت می‌رسید، مانند کاری که امام حسین(ع) در کربلا کرد و از لحاظ زمانی در روز عاشورا این واقعه سخت و دلخراش به وقوع پیوست و مصیبت‌های که بر اهل بیت امام حادث شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: اما امام حسن مجتبی(ع) در تمام مدت سکانداری خلافت و امامت خود بر جامعه اسلامی باید همه مسائل را مدیریت می‌کرد و در مقابل بزرگترین شیطنت‌هایی که در آن زمان بر علیه اسلام صورت می‌گرفت، کشتی اسلام و ولایت اهل بیت را با وجود تمام زخم زبان‌ها به جلو می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: از همان روزهای آغازین صلح، آدم‌های کج سلیقه‌ای که در درون سپاه امام(ع) بودند، پی به شیطنت‌های معاویه بردند که تمام قراردادها را زیر پا گذاشت.

وی ابراز کرد: مردم حرف‌های معاویه را شنیدند و دیدند که وفای به عهد و پیمان از اولویت‌های اسلام است اما او آنها را زیر پا گذاشت و پایبند حرف‌های خود نیست، از طرفی همان کسانی که حضرت را مجبور به امضای قطعنامه صلح کردند، در هنگام سلام کردند می‌گفتند سلام بر تو ای ذلیل و خوار کننده اسلام و همه مسائل را بر گردن امام گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، با بیان اینکه حتی کسانی که امام را دوست داشتند نیز در هنگام سلام به ایشان نیش و کنایه می‌زدند، خاطرنشان کرد: امام به دنبال یاران حلقه اول می‌گشت و اگر بودند کسانی مانند عمار و سلمان چه بسا زیر بار صلح با معاویه نمی‌رفتند، همانگونه که امیرالمومنین(ع) در صفین مردم را به عمار ارجاع می‌داد تا آنها را هدایت کند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) با تمام سختی‌ها کشتی ولایت و امامت را از این مرحله نجات داد، گفت: جنگ نرمی که امام حسن(ع) در زمان خلافت خود پی ریزی کرد زمینه ساز قیام امام حسین(ع) شد و با افشاگری خود توانست چهره بنی امیه را به مردم زمان خود بشناساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha