شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن کریم

حوزه/ تمرکز فعالیت‌های مؤسسه نور مبین قم بر آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) می‌باشد که این آموزش‌ها در دو بخش عمومی و تخصصی دنبال می‌شود.

حامد آزادی مسئول غرفه"موسسه قرآنی نور مبین" در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در سخنانی به تبیین اهداف و انگیزه های تاسیس این مؤسسه پرداخت و گفت: موسسه نور مبین قم به همت اساتید ارجمند زنده یاد مرحوم هادی محدث و مرحوم ابوالفضل علامی و همچنین حجت الاسلام حمید صفار هرندی در سال ۱۳۸۵ به صورت رسمی پایه‌گذاری شد، این مؤسسه کار خود را از شهر مقدس قم آغاز و از همان ابتدا تمام فعالیت خود را حول محور آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) بنا نهاد.

وی افزود: مرحوم استاد محدث که از پیشگامان حوزه آموزش مفاهیم قرآن به شمار می‌آید همواره در محافل مختلف، توسعه و آموزش فهم قرآن به آحاد مردم را به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و آرزوهای خود مطرح می‌کرد.

آزادی خاطرنشان کرد: تمرکز فعالیت‌های مؤسسه نور مبین قم بر آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) می‌باشد که این آموزش‌ها در دو بخش عمومی و تخصصی دنبال می‌شود, در بخش فعالیت‌های تخصصی مؤسسه، برگزاری دوره‌های تربیت مربی مفاهیم قرآن و تربیت مربی معارف اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

وی گفت: وقتی ما از مطالب و آموزه های ناب قرآنی بی اطلاع باشیم ممکن است از قرائت آن خسته شویم لذا آقای محدث معتقد بودند که باید این سد بین مردم و قرآن برداشته شود و راه آن همین مفردات قرآن کریم می باشد به این خاطر از روش کلمه به کلمه قرآن استفاده کردند.

مسئول غرفه" موسسه قرآنی نور مبین" در پایان گفت: روش مؤسسه نورمبین در آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، تکیه بر کلمات پرکاربرد قرآن کریم دارد. بر این اساس آموزش‌های مؤسسه در دو سطح مقدماتی و تکمیلی طراحی شده است که سطح مقدماتی برای عموم علاقه‌مندان، با سواد اتمام متوسطه اول پیش بینی شده است که فراگیر در این سطح، بسته ۳ جلدی آموزش مفاهیم قرآن را فرا می‌گیرد که به ادعای طراحان این بسته، در پایان این سطح، قرآن آموز با معنای لغوی ۸۶ درصد از کلمات قرآن آشنا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha