یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گفت و گو با آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ امروزه حوزه رسالت سنگینی بر عهده دارد و در حقیقت اسمترار دین اسلام و مسلمانی مردم منوط به خدمات و زحمات حوزه و  حوزویان است.

آیت الله احمد بهشتی عضو خبرگان رهبری با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه قرآن در حفظ و حراست از بنیان های اعتقادی مردم پرداخت و گفت: بازدید من از این نمایشگاه باعث خرسندی ام شد، چرا که باعث شد بیشتر با دستاوردهای قرآنی حوزه آشنا شوم، امروزه حوزه رسالت سنگینی بر عهده دارد و در حقیقت استمرار دین اسلام و مسلمانی مردم منوط به خدمات و زحمات حوزه و حوزویان است.

عضو خبرگان رهبری گفت: در این سالهای اخیر حوزه در این امور خوش درخشیده است و این کارها و زحمات ارائه شده در این نمایشگاه گواه این مطلب است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رفع مهجوریت از قرآن کریم و نقش حوزه در این عرصه مهم افزود: راه رفع مهجوریت از قرآن این است که قرآن به خانه ها و در مدرسه و میان بچه ها برده شود؛ همانگونه که برنامه ها و مسابقات ورزشی با جدیت دنبال و پخش می شود این آموزش قرآن و مفاهیم والای آن لااقل به اندازه این برنامه های ورزشی اهمیت داشته باشد.

آیت الله بهشتی گفت: این بچه‌ها که امانت خدا در دست ما هستند لازم است به خوبی در سایه معارف قرآن کریم تربیت شوند؛ جوانان ما در این کشور متولد و رشد یافته اند، لذا لازم است با آداب و فرائض دینی تربیت شوند.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان ساخت: حوزه باید بیش از این کار کند و هر چه می تواند به مردم به ویژه نسل جوان در مدرسه و دانشگاه نزدیک شود؛ مرحوم شهید مطهری و شهید بهشتی قبل از انقلاب اسلامی همواره ارتباط با جوانان را حفظ می کردند و برای دیدار و ارتباط با نسل نو اهمیت قائل بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha