دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: شهادت امسال مصادف با روز ۱۳ به در است و مردم محبت خودمان را به علی و اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم، حرمت این بزرگواران را باید حفظ کرد، هیئت های عزاداری برگزار شود؛ نباید حرمت شکنی کرد، حرمت شکنی در شان مسلمان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از صفات انسان های باتقوا عدم دخالت در چیزی است که به او ارتباطی ندارد و عدم قضاوت با ظواهر است، خدای متعال صریحا دستور می دهد در برخی مسائل سوء ظن نکنید که برخی از این سوء ظن ها گناه است و امروز خصوصا این مسائل در فضای مجازی شایع شده است.

امام جمعه نقده گفت: تضادی بین توسعه و آبادانی دنیا و آخرت وجود ندارد و در نامه ۵۳ حضرت امیرمؤمنان علی(ع) در خصوص پیشرفت و توسعه شهرهای اسلامی مباحث به خوبی مطرح شده است و دیدگاه این است که دنیا مقدمه برای آخرت است دنیا وسیله برای آبادانی آخرت می باشد و دنیا هدف نیست.

وی افزود: پیشرفت علم و دانش، رشد فرهنگی جامعه جزو شاخصه جامعه اسلامی است و دومین شاخصه آن نیز اجرای عدالت است، نباید در جامعه اسلامی ظلم حاکم شود اگر در جامعه عدالت نباشد جامعه می‌میرد. برقراری امنیت شاخصه سوم جامعه اسلامی پیشرفته است اگر امنیت نباشد، اقتصاد هم وجود نخواهد داشت و تربیت نفوس نمی‌شود. پیشرفت اقتصادی جامعه با وجود امنیت محقق می‌شود ، بحث کشاورزی و بهداشت در جامعه اسلامی خیلی مهم است اگر نامه ۵۳ نهج البلاغه در جامعه عمل شود به تمدن اسلامی نزدیک خواهیم شد که مد نظر مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام فصیح نیا اضافه کرد: در شب های قدر باید از این شب ها استفاده کنیم و در بحار الانوار روایتی از امام باقر (ع) وارد شده است که حضرت می فرمایند؛ مَنْ أَحْیَا لَیْلَةَ اَلْقَدْرِ غُفِرَتْ لَهُ ذُنُوبُهُ وَ لَوْ کَانَتْ ذُنُوبُهُ عَدَدَ نُجُومِ اَلسَّمَاءِ وَ مَثَاقِیلِ اَلْجِبَالِ وَ مَکَایِیلِ اَلْبِحَارِ هرکه احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هرچند به عدد ستاره‌های آسمان و سنگینی کوه‌ها و کیل دریاها باشد.

امام جمعه نقده در ادامه با اشاره به روش های استفاده درست از شب های قدر، خاطرنشان کرد: شب قدر شب بیدار ماندن نیست شب بیدار شدن است انسان باید بهره ببرد، اول توصیه ما در این شب ها، تصمیم گرفتن است، انسان باید فکر و محاسبه نفس کند و راضی نگه داشتن پدر و مادر، با جماعت احیا نگه داشتن، در مسجد بودن، دعا برای عاقبت بخیری ، ختم به شهادت شدن ، زیارت و توسل به سید الشهدا امام حسین (ع)، توسل به وجود مقدس حضرت ولی عصر امام زمان (عج) از دیگر مواردی است که باید در شب های قدر بدان توجه شود.

وی در ادامه به دیدار دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: آنچه در این روزها می گذرد تکرار حادثه کربلا است . انسان نباید در خصوص این قضایا بی تفاوت باشد . رهبری فرمودند؛ غزه و جبهه مقاومت تا این لحظه پیروز میدان است . دشمن باعث شد جبهه مقاومت امروز اتحاد بیشتری داشته باشد . ائتلاف های حامی اسرائیل در جامعه بین المللی از بین رفت.

حجت الاسلام فصیح نیا افزود: امیرمؤمنان جدا کننده حزب شیطان و حزب الله است، خداوند متعال می‌فرمایند؛ اگر علی نبود بهشت را خلق نمی کردم . چرا با وجود فهمیدن فضائل علی، علی را تنها گذاشتند و خانه نشین کردند، امروز در نظام اسلامی برای ما درس است، اولین مسئله ای که باعث شد مردم حضرت را تنها بگذارند، کینه‌های شخصی و حسادت در عالم سیاست بود، دومین مسئله عدالت علی بود ، علی در جامعه اسلامی عدالت را برای همه اجرا کرد و مردم توان تحمل عدالت را نداشتند و به خاطر شدت عدالت علی، او را شهید کردند، سومین عامل مسائل فرهنگی بود مردم نمی توانستند قبول کنند جوانی مانند علی بر آنها حاکم شود.

وی در پایان تصریح کرد: شهادت امسال به روز ۱۳ به در افتاده، مردم محبت خودمان را به علی و اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم، حرمت این بزرگواران را باید حفظ کرد، هیئت های عزاداری برگزار شود؛ نباید حرمت شکنی کرد، حرمت شکنی در شان مسلمان نیست. اخیراَ یک عده به نام جشن نوروز حرمت شکنی کردند، اسلام با شاد بودن مخالف نیست، اسلام شادترین دین است، ولی کشف حجاب کردن و ... و این نوع شادی محکوم است، یک عده بی قانونی کردند فرق نمی‌کند از هر حزب و طیف باشد باید با لیدرهای این مسائل برخورد شود کار غیر قانونی و غیر شرعی از هر کس باشد محکوم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha