دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ آیت الله علیرضا اعرافی گفت: همه کسانی که صلاحیت صدور فتوا دارند با صدور اعلامیه صریح، هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده و خرید کالاهای آنها را تحریم کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در اواخر خطبه دوم خود در نماز جمعه شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد به زبان عربی گفت: جنایات اسرائیل در غزه که در معرض دید جهانیان و با سکوت بین المللی همراه است، جز با حمایت آمریکا و غرب محقق نخواهد شد.

وی افزود: همه کسانی که صلاحیت صدور فتوا دارند با صدور اعلامیه صریح، هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده و خرید کالاهای آنها را تحریم کنند.

او اظهار داشت: از مسلمانان خواستارم در حد توان خود با بذل بخشی از اموالشان از مردم غزه حمایت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با توجه به نزدیکی روز قدس با تأکید بر اینکه همه دولت‌ها باید زمینه لازم را برای برگزاری راهپیمایی‌ در آن روز فراهم کنند، خاطرنشان کرد: از همه مردم مسلمان می‌خواهم که در این مراسم شرکت کنند.

ترجمه بخش عربی خطبه وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنان خود را با درود به روح شهدا به ویژه ارواح شهدایی که در حمایت از قبله اول و در دفاع از مردم فلسطین، جان خود را فدا کردند؛ از شهدای فلسطین گرفته تا لبنان، عراق، ایران و یمن آغاز می‌کنم.

ضمن تسلیت به خانواده شهدای بی‌گناه، کودکان و زنانی که در اثر بمباران رژیم صهیونیستی به ناحق و مظلومانه جان باختند، از خداوند متعال برای مجروحان، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم و به همه مردم غزه که در این مصیبت بزرگ، صبری حماسی و مایه الهام مردم دیگر داشته‌اند درود می‌فرستم‌. همچنین مجاهدان شجاعی که شگفت‌انگیزترین صحنه‌های دلاوری را در برابر ارتش مهاجم به نگارش درآوردند می‌ستایم و از محور مقاومت، مجاهدان و مبارزان آن از غزه گرفته تا یمن، لبنان و عراق تشکر و قدردانی نموده و همبستگی خود را با آنها ابراز می‌کنم.

برادران و خواهران! با نگاهی به حوادثی که در غرب آسیا رخ می‌دهد، این حقیقت تلخ را به راحتی درک می‌کنیم که همه حوادث و جنایاتی که در منطقه ما رخ می‌دهد به خاطر حفظ حراست از رژیم غاصب است و این مسئله آشکار شده است که خطر صهیونیست‌ها نه تنها بر ضد فلسطین، بلکه بر ضد همه کشورهای اسلامی است و حقیقت این است که اگر کشورهای اسلامی و عربی از رویارویی با این نهاد غاصب کنار بروند، این نهاد آنها را وا نخواهد گذاشت.

استکبار غربی، در رأس آن ایالات متحده آمریکا از رژیم جنایتکاری حمایت مطلق می‌کند که سال‌های متوالی به کشتار و نابودی مردم فلسطین عادت کرده، و سرزمین فلسطین، سرزمین اسلام را اشغال نموده و حقوق این مردم مظلوم را زیر پا می‌گذارد و کشتار دسته جمعی بر ضد زنان، کودکان، سالمندان و جوانان بی‌گناه انجام می‌دهد و از این طریق شاهد نقض گسترده قوانین بشردوستانه هستیم و در نتیجه این رژیم غاصب به نماد تروریسم بین المللی در سراسر جهان تبدیل شده است.

عملیات طوفان الاقصی در حالی که نشان دهنده ضعف ظالمان بود، به تحکیم پیوندهای وحدت امت اسلامی به ویژه محور مقاومت و آزادگان در جهان انجامید و راه را برای ادامه عادی سازی روابط با این رژیم مسدود کرد و مسیر را برای همکاری بین ملت‌های اسلامی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین هموار نمود و شکی نیست که این راه تا تحقق وعده الهی به پیروزی‌های بیشتری خواهد رسید و خداوند همانگونه که فرموده از میثاق خود تخلف نمی‌کند و پیروزی فقط از جانب خداست که توانا و حکیم است.

برادران و خواهران من! مهم‌ترین درس‌هایی که از جنایات ضد بشری در صحنه فلسطین می‌گیریم این است که باطن صهیونیسم و استکبار غربی را آشکار کرده است، این کشتارها، وحشیگری‌ها و بی‌رحمی‌ها آینه‌ای است که نیات درونی و نقشه‌های ضد بشری و ضد اسلامی آنها را آشکار کرده است. مایه تأسف است که امروز می‌بینیم این جنایت در مقابل چشم عرب‌ها و مسلمانان با حمایت غرب انجام می‌شود و آنچه مایه تأسف بیشتر است این است که ما شاهد عدم اقدامات کافی دولت‌های عربی و اسلامی هستیم و زشت‌تر و ناپسندتر از همه این است که شاهد تداوم روابط کشورهای اسلامی و عربی با دشمن صهیونیستی هستیم و این باعث حسرت و مصیبت است.

در پایان بر نکات زیر تاکید می‌کنیم:

نخست از همه نهادهای اسلامی، علما و مراجع عظام می‌خواهیم فتواهایی صریح در حرمت ارتباط با آنها صادر کنند؛ فتواهایی که روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را ممنوع کرده و کالاها و لوازم اسرائیلی را تحریم کنند.

ثانیاً از همه کشورها و دولت‌های اسلامی و عربی می‌خواهیم که روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی خود را با رژیم غاصب قطع نموده، همچنین از همه کشورها می‌خواهیم که روابط خود را با این نهاد قطع کنند و سفارتخانه‌های اسرائیل را ببندند.

ثالثاً از همه کشورهای منطقه می‌خواهیم که خود را از ننگ عادی سازی روابط با اسرائیل رها کرده و به آغوش ملت مقاوم اسلامی باز گردند.

رابعاً از همه ملت و برادران خود در جهان اسلام و عرب می‌خواهیم که برای آزادی مسجد الاقصی از مقاومت و ملت فلسطین حمایت مالی و اقتصادی کنند که این گامی مهم در راه دستیابی به تمدن اسلامی است،

پنجم و در خاتمه، بار دیگر خواستار اعلام رسمی روز قدس به عنوان روز جهانی اسلامی در جهان هستیم و از مردم مسلمان و آزاده جهان می‌خواهیم جمعه آینده که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس شرکت کنند، همچنین از همه دولت‌ها می‌خواهیم که زمینه لازم را برای برپایی این راهپیمایی بزرگ فراهم کنند.

متن عربی سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحيم
أستهل كلامي بالرحمة على أرواح الشهداء لاسيما أرواح الشهداء الذين ضحّوا بأرواحهم نصرةً للقبلة الأولى ودفاعا عن الشعب الفلسطيني من شهداء فلسطين إلى لبنان والعراق وإيران واليمن وأخصُّ بالتعازي عوائلَ الشهداء الأبرياء من الأطفال والنساء الذين قُتلوا ظلما و عدوانا بفعل القصف الصهيوني وأسأل الله تعالى الشفاء للجرحى كما أحيّي جميع أهل غزة الصابرين على هذه المقاومة والصبر المَلحَميّ الذي بات مصدر إلهام للشعوب وكذلك أحيّي المجاهدين الأبطال الذين سطروا أروع مشاهد البطولة مقابل الجيش المهاجم ونقدم شكرنا وتقديرنا وتضامننا لمحور المقاومة وللمجاهدين والمقاومين من غزة إلى اليمن ولبنان والعراق.
أيها الإخوة والأخوات! عند النظر إلى الحوادث التي تقع في غربيّ آسيا يمكن بسهولة فهم هذه الحقيقة المرة بأن جميع الحوادث و الجرائم التي تحدث في منطقتنا هي من أجل تأمين حماية الكيان الغاصب وقد بات واضحا بأن خطر الصهاينة هو ليس ضد فلسطين فحسب بل هو خطر ضد جميع البلدان الإسلامية وفي الحقيقة إذا تركت البلدان الإسلامية والعربية مواجهة هذا الكيان الغاصب فإن هذا الكيان لن يتركها بحالها.
قامت القوة الاستكبارية الغربية وعلى رأسها الولايات المتحدة الأمريكية بالدعم المطلق للكيان المجرم الذي قد تعوّد على قتل وإبادة أهالي فلسطين على مدى سنوات متتالية وهو يحتل الأرض الفلسطينية أرض الاسلام ويَدُوس حقوق هذا الشعب المظلوم ويمارس عمليات القتل الجماعي ضد النساء والأطفال والشيوخ والشباب الأبرياء ومن خلال ذلك نرى انتهاكا واسع النطاق للقوانين الإنسانية وبذلك تحوّل الكيان الغاصب إلى رمز إرهاب دولي في العالم كله وبينما أثبتت عمليات طوفان الأقصى ضعف المتجبرين أدّت إلى تعزيز أواصر وحدة الأمة الإسلامية و خاصةً محور المقاومة والأحرار في العالم وقطعت الطريق على استمرار التطبيع ومهّدت الطريق نحو التكاتف والتعاضد بين الشعوب الإسلامية وتضامنها مع شعب فلسطين المظلوم ولا شك أن هذا المسار سيؤدي إلى مزيد من الانتصارات حتى تحقّق الوعد الالهي وإن الله لايخلف الميعاد وما النصر إلا من عند الله إن الله عزيز حكيم.
إخوتي و أخواتي! أهمّ الدروس التي نستلهمها مما جنت على الساحة الفلسطينية من الجرائم ضد البشرية أنها كشفت عن باطن الصهيونية والاستكبار الغربي فإن هذه المجازر والتوحش والقساوة إنما هي مرآة كشفت عن باطن نواياهم وخططهم ضد البشرية والأمة الإسلامية ومن المؤسف أننا نرى اليوم بأن هذا الإجرام يحدث مقابل أنظار العالم العربي والإسلامي بدعم من الغرب والأكثر مؤسفا أننا نشاهد عدم التحرك الكافي من الأنظمة العربية والإسلامية والأقبح والأبشع من جميع ذلك أننا نرى استمرار العلاقات بين الدول الإسلامية والعربية مع العدو الصهيوني فيا أسفى ووامصيبتاه.
وختاما نؤكد على نقاط تالية:
أولا ندعو جميع المؤسسات الإسلامية وعلماء الدين والمراجع العظام بإصدار فتاوى صريحة تحرّم العلاقات مع الكيان الصهيوني الغاصب وتحرّم البضائع والأمتعة الإسرائيلية.
ثانيا ندعو جميع البلدان والدول الإسلامية والعربية لقطع العلاقات السياسية والاقتصادية والأمنية مع الكيان الغاصب كما ندعو جميع الدول لقطع علاقاتهم مع هذا الكيان وإغلاق السفارات الإسرائيلية.
ثالثا ندعو جميع الدول في المنطقة بالتخلي عن خزي التطبيع والعودة إلى أحضان الأمة الإسلامية المقاومة.
رابعا ندعو جميع الأمة وإخوتنا في العالم الاسلامي والعربي لتوفير الدعم المالي والاقتصادي للمقاومة والشعب الفلسطيني من أجل تحرير الأقصى المبارك وهو خطوة هامة نحو تحقيق الحضارة الإسلامية.
خامسا وختاما نطالب مرة أخرى بالإعلان الرسمي عن يوم القدس كيوم عالمي إسلامي في العالم وندعو الشعوب المسلمة والحرة في العالم للمشاركة في مسيرات يوم القدس العالمي في الجمعة القادمة وهي آخر جمعة من شهر رمضان المبارك كما نطالب جميع الدول بتوفير الأرضية اللازمة لهذه المسيرة الكبرى.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha