دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1146870
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
اتصال ویکی‌شیعه با شبکه معارف اهل‌بیت(ع)

حوزه/ با توجه به اهمیت شبکه‌سازی و ایجاد درگاه یکپارچه برای همه پایگاه‌های مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، ویکی‌شیعه با شبکه معارف اهل‌بیت(ع) متصل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به سبب اهمیت شبکه‌سازی و ایجاد درگاه یکپارچه برای همه پایگاه‌های مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و همچنین بسترسازی برای دسترسی به دامنه وسیعی از موجودیت‌های داده‌ای مرتبط با اهل‌بیت(ع)، در گام نخست ویکی‌شیعه با شبکه معارف اهل‌بیت(ع) متصل شد.

همچنین توصیفی ساختارمند از تمام مقالات ویکی‌شیعه بر اساس استانداردهای بین‌المللی در شبکه معارف اهل‌بیت(ع) فراهم شد. در این پروژه بیش از ۳۰,۰۰۰ مقاله ویکی‌شیعه به ۲۲ زبان ثبت شد. همچنین به صورت خودکار بالغ بر ۲۲۶ هزار روابط معنایی (زبانی، موضوعی و جستارهای وابسته) بین موجودیت‌های پایگاه ویکی‌شیعه استخراج و در قالب گراف دانش به کاربران نمایش داده می‌شود.

از ویژگی‌های این شبکه، دسترسی به مقالات ویکی‌شیعه به صورت شبکه‌ای است. با انتخاب یک مقاله، ترجمه به زبان‌های مختلف و همچنین مقالات مرتبط به آن، نیز برای کاربر به نمایش داده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌‎های این شبکه، نمایش مصور داده‌ها به صورت گراف دانش است. گراف‌دانش داده‌ها را به شکل گرافیکی سازماندهی نموده و روابط بین آن‌ها را به طور دقیق نمایش می‌دهد. از مهم‌ترین کارکردهای گراف‌های دانش، تسهیل در درک و تفسیر اطلاعات حجیم؛ کشف الگوها و روابط بین موجودیت‌های داده‌ای است که درک تعاملی و تصویری مناسبی را برای کاربران شبکه فراهم می‌نماید.

لازم به ذکر است طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سال پیش رو تمام پایگاه‌های مجمع در فضای مجازی در بستر شبکه معارف اهل‌بیت(ع) ادغام و یا یکپارچه خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha