دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد مهدی ایمانی پور

حوزه/ تقویت ارتباطات بین الادیانی نیازمند تربیت سخنگویان، گفتگوگران و کنشگران جدید در همکاری بین سازمان فرهنگ و حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه بازدید از بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تأکید بر اهمیت بین المللی سازی رویکردها و تقویت ظرفیت بین‌المللی حوزه های علمیه تصریح کرد: نظر به نقش آفرین بهتر در عرصه بین الملل حوزه‌های علمیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات فکری و اندیشه‌ای خوبی را رقم زده اند.

وی بر اهمیت بازنشر اصولی تولیدات حوزوی در عرصه بین الملل تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: ظرفیت‌های حوزه علمیه قم در خارج از کشور به خوبی عرضه نشده و ناشناخته مانده است؛ ما به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات و حوزه علمیه قم باید در یک همکاری و تعامل نزدیک بتونیم ظرفیت‌ها و تولیدات فکری اندیشه‌ای را در عرصه بین الملل بیش از پیش فعالتر نماییم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گزارشی از طراحی جایزه بین المللی شهید صدر برای پایش حضور اندیشه‌ای حوزه های علمیه در عرصه بین الملل ارائه نمود و خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه علمیه قم قصد داریم اندیشه ورزانی را که صاحب نظریه هستند در حوزه‌های مختلف شناسایی و برگزیدگان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: این کار فرصت خواهد داد تا با حضور حوزه در مراکز آکادمیک خارج از کشور، صاحب نظران حوزوی نظریه‌های خود را با اندیشمندان خارجی در میان بگذارند؛ چرا که راه رشد یک نظریه از مسیر نقد آن می‌گذرد و اگر مجال نقد نظریات که تولید شده در حوزه فراهم شود، در واقع زمینه توسعه و رشد آنها فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی پور در پایان با تاکید بر این که اینگونه نمایشگاه ها همکاری‌های خوبی میان مراکز حوزوی شکل خواهد گرفت، یادآور شد: امیدواریم توسعه این همکاری ها گامی در مسیر تقویت بعد بین‌المللی حوزه های علمیه باشد.

وی با بیان این که دوره‌های آموزشی برای تربیت طلاب در خصوص گفتگوهای بین شکل گرفته است، تصریح کرد: تقویت ارتباطات بین الادیانی نیازمند تربیت سخنگویان، گفتگوگران و کنشگران جدید در همکاری بین سازمان فرهنگ و حوزه علمیه قم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha