دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزادرای ایام فاطمیه مسجد جامع خاتم الانبیاء (ص) پردیسان

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: در شرایط کنونی از هیئتی ها انتظار می رود که با تعامل و هم افزایی با یکدیگر زمینه جذب جوانان به مساجد و محافل مذهبی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، استاد رضا رمضانی طی سخنانی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و شهادت امیرالمؤمنین(ع) که در مسجد امام موسی‌بن‌جعفر(ع) رشت برگزار شد، با اشاره به همزمانی روز طبیعت با سالروز شهادت امام علی(ع) گفت: ورود اسلام به گیلان با ولایت علی بن ابی طالب(ع) بوده و مردم استان به خاندان عصمت و طهارت تعصب دارند و حریم اهل بیت(ع) را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه مساجد می توانند به عنوان سنگر معرفی اسلام ناب باشند، افزود: اسلام اگر دقیق و جامع معرفی شود، بحث دین‌گریزی و دین‌ستیزی بی معنا خواهد بود.

وی گفت: ایراد و نقص از ما است که نتوانسته‌ایم تعریف درستی از اسلام داشته باشیم. ما باید ادبیات خود را اصلاح کرده و حضور خود را در جمع نسل جوان پرسشگر زیاد کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هیئت‌های اهل بیتی باید در کنار هم باشند و تعارف، تفاهم، تقسیم کار، تجمیع ظرفیت، تعامل و هم‌افزایی بین آنها صورت بگیرد، گفت: مساجد می‌توانند سنگر شوند و با زیبایی و جذابیتی که در اسلام وجود دارد، می‌توانیم جوانان را به مساجد جذب کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بشر امروز دنبال هویت‌یابی و رسیدن به آرامش است، ابراز داشت: بی‌هویتی، مشکلی است که نظام‌های لیبرالی امروز با آن مواجه هستند و از این رو به دنبال تاسیس کلینیک‌های هویت شناسی برآمده‌اند.

استاد حوزه علمیه افزود: خروجی بسته‌های فرهنگی در فضای آموزشی نظام‌های لیبرالی، بی‌دینی و بی‌توجهی دین نسبت به عرصه‌های اجتماعی است، اما نسخه اسلام، حضور در عرصه اجتماعی بوده و به دنبال این است که بشریت را به حوزه ارزش‌های انسانی دعوت کند و از برهنگی بیرون بیاورد.

استاد رمضانی نتیجه مفاهیم، ادبیات و فرهنگ غربی را تربیت انسان بی‌احساس و بی‌مسئولیت دانست و تاکید کرد: نتیجه این تربیت، سکوت و بی‌اعتنایی به قتل عام مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی است. در استعمار فرانو از آزادی انسان، حقوق بشر، عقلانیت و معنویت و حقوق حیوانات سخن گفته می‌شود؛ این در حالی است که همین افرادی که از حقوق حیوانات دم می‌زنند، نسبت به مادران و کودکانی که در غزه به شهادت می‌رسند، یک کلمه نمی‌گویند و موضع نمی‌گیرند. کار به جایی رسیده که حتی به قطعنامه سازمان ملل در خصوص آتش بس در غزه هم وقعی نمی‌نهند.

وی همچنین با بیان اینکه مکتب امیرالمومنین(ع)، به بشریت مسئولیت‌پذیری می‌آموزد، خاطرنشان کرد: امروزه باید همانند دوران حکومت امیرالمومنین(ع) نسبت به برخی افراد که به دین، دنیا، عزت مردم و عدالت خیانت می‌کنند، بدون تعارف برخورد شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه دین ما به دین سلیقه‌ای تبدیل شده و تاسف آنجاست که بعضی‌ها، ظاهر افراد را به دین نسبت می‌دهند. در طول تاریخ کج‌فهمی‌ها وجود داشته؛ برخی با توجه به کج فهمی که داشتند، علی(ع) را کافر دانستند و حضرت را به شهادت رساندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شرح صدر از دعاهای مهم است، گفت: در خانواده و اجتماع و همچنین هر فرماندار، استاندار، شهردار، وزیر، رئیس جمهور و رهبر برای موفقیت در کار به آن نیاز دارند. مثلا بسیاری از طلاق ها به خاطر عدم داشتن شرح صدر است.

وی با بیان اینکه در روایات داریم، کسانی که آبروی افراد را می‌برند، تا آبروی خودشان در دنیا برده نشود، از دنیا نمی‌روند، بیان داشت: ما مجاز نیستم هر چیزی را که در فضای مجازی برای ما ارسال می‌شود، بدون تحقیق پخش کنیم. متاسفانه عده‌ای در این بازی افتاده‌اند و باید مراقب باشیم تا جز بازیگران صحنه‌های آبروریزی بشر نباشیم.

استاد رمضانی با اشاره به اینکه شب‌ قدر، یکی از معجزات امت اسلام است، افزود: شب قدر، یک شب با فضیلت هزار ماه و یک سلوک بیش از هشتاد ساله است. حضرت سلیمان (ع) مسیر یک ماهه را یک شبه طی می‌کند، ولی در تربیت مکتب پیامبر اکرم(ص) انسان در یک شب می‌تواند پرواز هشتاد ساله داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha