پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امر

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: شناخت معروفات و منکرات مهم‌ترین مقدمه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی‌نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان امروز در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر از اصول بنیادینی است که نقش بی‌بدیلی در حرکت جامعه دارد و می‌تواند جامعه را به‌سوی اهداف اجتماعی، دینی فرهنگی و سیاسی هدایت کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر برای رسیدن به آن هدف اصلی نیازمند عزم همگانی و پای کار آمدن همه مردم و کارگزاران نظام اسلامی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان، با بیان اینکه اگر این واجب نباشد همه واجبات از بین می‌رود، ادامه داد: انسان برای انجام امر به معروف و نهی از منکر باید یکسری مقدمات را رعایت کند که اولین مورد شناخت معروفات و منکرات است.

حجت الاسلام مهدوی‌نیا ابراز کرد: معیار شناخت معروف‌ها و منکرات، عقل و شرع است، آن چیزی که عقل و شرع تأیید می‌کند معروف و آنچه که رد می‌کند، منکر است.

وی خاطرنشان‌ کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید تخصص لازم را داشته باشد و دومین شناختی که به عنوان مقدمه واجب نیاز داریم، مخاطب شناسی است.

در این مراسم سجاد مرادی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر الیگودرز معرفی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha