دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
نماز جمعه خارگ به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: شهید رئیسی نحوی دیگر از سیاست‌ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: ملت‌ها یا آینده‌ساز هستند و برای خود و یا حتی دیگران، آینده‌ای متفاوت و با اراده و آگاهی جمعی خلق می‌کنند و یا مانند اغلب جوامع در طول تاریخ، پیرو هستند و در سایه آینده‌ای که ملت‌های پیشرو آن را خلق کرده‌اند زندگی خواهند کرد.

وی افزود: یکی از این نشانه‌های آینده‌دار بودن و شاید مهم‌ترین عنصر و دارایی که بیش از جغرافیا و تاریخ و منابع طبیعی و استعدادهای مرسوم در میان ملت‌ها می‌تواند در خلق آینده موثر باشد، امکان خلق انسان جدید است، خلق انسان جدید به این معنا که افرادی در جامعه پیدا شوند که باید به طور طبیعی مسیری را طی می‌کردند اما به نحو عجیب و حیرت‌آور، به مسیری دیگری رفته و به انسان دیگری تبدیل می‌شوند.

امام جمعه خارگ گفت: مثلا کسی در جهان انتظار ندارد که یک بچه روستایی در منطقه‌ای بسیار فقیر به طور طبیعی به یکی از بزرگترین فرماندهان نظامی موثر در وضعیت منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا تبدیل شود و فردی تعیین‌کننده در معادلات جهانی باشد.

حجت الاسلام کارگر ابراز کرد: رونالدو، در پرتغال از کودکی فقیر بود اما به مهمترین فوتبالیست جهان تبدیل می‌شود و این عجیب است، اما فرق در این است که رونالدو در یک ساختار تربیتی و آموزشی از پیش ساخته شده در قالب باشگاه‌های بسیار حرفه‌ای این مراحل رشد را طی می‌کند و آن استعداد خاص و عجیب پدیدار می‌شود، اما قاسم سلیمانی را چه کسی از یک کودک چوپان و گچکار به فرماندهی نظامی با تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد.

امام جمعه خارگ بیان کرد: این ویژگی انقلاب اسلامی یعنی امکان خلق انسان‌هایی متفاوت از شاخص‌های جهان امروز و از مسیرهایی غیرمعمول، مهم‌ترین دارایی ایران برای آینده‌سازی است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند یتیمی از شهر مشهد در اوج فقر را به سیاستمداری تبدیل کند که شبیه سیاست‌مداران در جهان امروز نیست، کدام سیاست‌مداری اگر دچار حادثه مشابه می‌شد، یک چهارم جهان و در یک پهنه وسیع جغرافیایی برای فقدان او عزای عمومی اعلام می‌کردند؟

حجت الاسلام کارگر ابراز کرد: کدام سیاست‌مداری اگر از دنیا برود، میلیون‌ها انسان برای تشییع او به خیابان‌ها خواهند آمد و در کشورهای مختلف در غم‌ او ابراز همدردی می‌کنند؟ حواسمان باشد که درباره اهل سیاست سخن می‌گوییم، اهل سیاستی که شاید اهل لابی و منفعت خواهی و جاه‌طلبی باشد و به دنبال قدرت و ثروت حرکت کند.

امام جمعه خارگ اظهار کرد: شهید رییسی مانند محمدعلی رجایی، محمدحسین بهشتی و در رأس همه این سیاست‌مداران یعنی حضرت امام خمینی(ره) نحوی دیگر از سیاست‌ورزی را به ملت ایران و جهانیان نشان داد که این متفاوت بودن را در پیام‌های ارسالی از سوی سران کشورهای دیگر هم می‌توان دید، بنابراین باید شهید جمهور را اسوه معرفی کنیم نه اسطوره دست نیافتنی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha