دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شهید رئیسی ولایت‌مداری بود، گفت: شهید رئیسی نه در زبان بلکه قلباً و به طور واقعی ولایت‌مدار بود و همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با بیان اینکه هفته‌ای که گذشت، هفته بسیار غم‌باری برای ملت ایران بود، اظهار داشت: حادثه تلخ شهادت رئیس‌جمهور و همراهان‌شان، حادثه‌ای بود که کام همه ملت ایران را تلخ کرد و موجی از غم و اندوه را در کشور به بار آورد.

وی با بیان اینکه مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای خدمت یک نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی است، ابراز کرد: تشییع شهدا، نمادی از اتحاد، فهم عمیق، بصیرت عجیب، همدلی و یکپارچگی ملت ایران است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه شهید رئیسی حتی با شهادتش نیز خدمت بزرگی به مردم ایران کرد، یادآور شد: خاصیت خون شهید، نزدیک کردن و رقیق کردن دل‌ها است و به همین خاطر است که وقتی نام شهید می‌آید، اشک از چشمان انسان جاری می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادپور، با اشاره به مراسم تدفین و تشییع شهید بهروز قدیمی که یکی از همراهان رئیس‌جمهور بود و در این حادثه به شهادت رسید، تصریح کرد: این مراسم یکی از نقاط عطف و اجتماعات بزرگ در تاریخ ابهر بود که جای قدردانی از این ملت و مردم شهیدپرور ابهر دارد.

امام جمعه ابهر، با توضیح اینکه مردم ایران همواره با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب، هم جهانیان و هم مسئولان را شگفت‌زده می‌کنند، یادآور شد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب باعث امیدواری دوستان و یأس دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت رهبر معظم انقلاب، زحمت‌کشان نظام و نیروهای امنیتی با اینکه در یک روز هم رئیس‌جمهور و هم وزیر امور خارجه را از دست دادیم، آرامش و امنیت در کشور حاکم بود، اذعان کرد: در کنار قدردانی از تک‌تک کسانی که در برگزاری باشکوه این مراسم همکاری داشتند، قدردانی اصلی به مردمی می‌رسد که با حضور باشکوه خود، خستگی را از تن مسئولان زدودند.

حجت‌الاسلام مرادپور، با توضیح اینکه رئیس‌جمهور شهید ما حقیقتاً یک رئیس‌جمهور مکتبی، شهادت‌طلب، ایثارگر، خستگی‌ناپذیر و به معنای واقعی کلمه جهادی بود، خاطرنشان کرد: با وجود همه تخریب‌ها، این شهید والامقام به این جهت که تنها هدفش خدمت به مردم بود، خم ابرو نیاورد.

وی با تأکید بر اینکه سیاستی که رئیس‌جمهور بنا نهاد، این بود که اجازه نداد کلنگ پروژه جدیدی به زمین زده شود، ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که از مطالبات بسیاری از مردم بود، یکی از اولویت‌های کاری رئیس‌جمهور شهید ایران اسلامی به شمار می‌رفت.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه در دوران ریاست‌جمهوری شهید رئیسی شاهد بازگشت واحدهای تولیدی بسیاری به چرخه تولید بودیم، ابراز کرد: ما طعم انتخاب صحیح را چشیده‌ایم، پس باید رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که در تراز رئیس‌جمهور شهیدمان باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم ما باید هوشیار باشند تا فریب شعارهای انتخاباتی برخی از کاندیداها را نخورند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم کسانی که در این مدت رئیس‌جمهور شهید ما را آزردند و او را تخریب کردند، خود را منتسب به شهید جمهور کنند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه ما نیز حقیقتاً در تراز جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجه ما را پیش می‌برد، بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان زبان گویای محور مقاومت، مردم غزه و کودکان فلسطین در جهان بود و رفاقت دیرینه با سردار سلیمانی داشته و در مکتب این شهید والامقام حرکت می‌کرد.

امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه آزمون بزرگی پیش روی ملت ایران قرار دارد، تصریح کرد: شهدای ما نیز نگران آزمون انتخابات هستند که ما چگونه از این آزمون خارج خواهیم شد.

حجت‌الاسلام مرادپور با تأکید بر اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شهید رئیسی ولایت‌مداری بود، ادامه داد: شهید رئیسی نه در زبان بلکه قلباً و به طور واقعی ولایت‌مدار بود و همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست.

وی یادآور شد، سند تحول قوه قضائیه نیز یکی از یادگاری‌های ارزشمند شهید رئیسی است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha