یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : برای مقابله با چالش‌های فراروی امت اسلامی راهی جز اتحاد آحاد امت باقی نمانده و در شرایط حساس کنونی، تمامی مسلمانان وظیفه دارند در مسیر وحدت گام بردارند و تقریب مذاهب تنها راه وحدت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دبیرکل مجمع با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی اظهار داشت: فتنه انگیزی و تفرقه افکنی غرب و استکبار جهانی، مهم‌ترین عامل ایجاد اختلاف میان شیعه و اهل سنت است.

دبیرکل مجمع با یادآوری ناکامی‌ها و شکست‌های آمریکا در عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان، افزود: فردی که به توحید، نبوت، قرآن و مسلمات اسلام معتقد باشد، مسلمان است هر چند در برخی مسائل عقیدتی و امور جزئی با دیگران اختلاف‌نظر و سلیقه داشته باشد.

شیخ محمد قاسم مزروعی، قاضی‌القضات کنیا نیز در این همایش خاطر نشان کرد: پس از 11 سپتامبر، به بهانه‌های مختلف مسلمان‌کشی آغاز‌شده و دشمنان اسلام با استفاده از افراطیون در جهت مصالح خود به آتش فتنه و اختلاف بین شیعه و اهل‌سنت دامن زده و به اسلام ستیزی خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه مذاهب اسلامی آزادانه در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود، مصلحت اسلام و مسلمانان را در وحدت و تقریب مذاهب دانست.

در ادامه برگزاری همایش، سفیر جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی ایران در کنیا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام نعیم آبادی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه هرمزگان، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مجلس خبرگان و چند تن از شخصیت‌های دینی کنیا در سخنرانی‌های خود بر ضرورت وحدت صفوف مسلمین و تقریب مذاهب اسلامی تاکید کردند.

همایش دو روزه  تقریب در اندیشه و وحدت در عمل  با هدف بررسی پدیده تقریب از پیدایش تا امروز، مبانی تقریب در قرآن و سنت و راهکارهای وحدت و تقریب مسلمانان از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا با شرکت علما و اندیشمندانی از ایران، کنیا، اتیوپی، سودان، سومالی، آفریقای‌جنوبی،اوگاندا، زیمباوه و تانزانیا ‌امروز 11شهریور ماه در نایروبی پایتخت کنیا به کار خود پایان داد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha