یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

نهمین نشست آسیب شناسی وحدت روز گذشته با حضور 500 تن از برادران و خواهران چهار کاروان عمره مفرده اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این نشست با اشاره به اینکه مهمترین کار پیامبر(ص) در مدینه، دعوت به برادری و اخوت بوده گفت: پیامبر اسلام با دعوت به اتحاد، امت قدرتمندی را تشکیل داد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: هم اکنون ما درشرایط حساسی بسر می بریم و استکبارجهانی دست به دست هم داده وعلیه امت اسلامی با تمام توان و ترفندها در صدد تفرقه بین شیعه و سنی است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی تاکید کرد: چنانچه خط وحدت را دنبال کنیم آسیب نخواهیم دید و وحدت امروز ضروری ترین، قطعی ترین و حیاتی ترین نیاز مسلمانان، است اما امروز آمریکا نمی خواهد ما وحدت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، رییس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی قم نیز در این نشست در گفتاری تحت عنوان «دشمن شناسی از منظر قرآن و سنت» گفت: نفس انسان بزرگترین دشمن انسان است.

وی افزود: تفرقه به تعبیر حضرت علی(ع) خاستگاه  همه شرارتها است و دشمن دوم شیطان بوده که یک دشمن آشکار و تابلودار است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه تفرقه بزرگترین آسیب را به مسلمانان می زند، افزود: دشمن همواره در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان است و این اختلافات بزرگترین آسیب را به جهان اسلام وارد می کند.

وی تاکید کرد: هر جا اختلاف وجود داشته باشد بدانید پشت آن دشمن است ولو آنکه در لباس دین باشد.

ماموستا احمد کوهستان پناه از آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اختلاف موجود بین مسلمانان گفت: پیامبر(ص) راضی نیست که امت اسلامی در اختلاف و تفرقه باشند و اکنون نگران این وضعیت هستند.

وی که در مبحثی تحت عنوان «وحدت ازدیدگاه قرآن و سنت» سخن می گفت، افزود: ایران از همه کشورهای اسلامی خواسته با هم متحد، شوند اما دشمنان درصدد ضربه زدن به مسلمانان هستند.

مولوی‌حسن بیجار زهی، از زاهدان نیز در گفتاری تحت عنوان« پیامبر خاتم(ص) محور وحدت برای امت اسلامی» بر لزوم وحدت اسلامی تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به وحدت اسلامی باید پیامبر را محور و ملاک قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از مبلغان بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره نیز در این نشست در مبحثی با عنوان «ضرورت شناخت عوامل تفرقه در جهان اسلام» گفت: امروز نگرانی اصلی پیامبر اسلام دوری از تفرقه و پیام اصلی قرآن کریم وحدت است.

وی با اشاره به اینکه ریشه تفرقه در میان امت اسلام، فقه و مسایل جغرافیایی، زبانی و عقاید نیست، گفت: ریشه همه اختلافات در میان مسلمانان، منیت ها و توطئه های دشمن است.

این نشست به همت دفتر امور اهل سنت و با همکاری امور بین المللی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha