پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه علمیه المهدی (عج) شهرستان رامسر در سال 1360 با 4500 متر مربع تاسیس شد که در ابتدا طلاب پایه اول تا سوم مشغول تحصیل بودند، ولی از سال 83 با نظارت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تا پایه ششم ارتقاء پیدا کرد.

حجت الاسلام نحوی مدیر حوزه علمیه المهدی (عج) رامسر در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با تشریح فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی طلاب گفت: مدارس علمیه شهرستانها اگر بخواهند از علوم روز عقب نمانند، به حضور اساتید مجرب و دلسوز نیاز، دارند تا بتوانند طلاب را با مسایل روز آشنا کنند.
وی افزود: حوزه‌ علمیه المهدی (عج)  علاوه بر برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برای پیشرفت طلاب برنامه‌های دیگری از قبیل درس اخلاق، ایجاد سالن کتابخانه و تشکیل اردو را در فصول مختلف اجرا می‌کند.
حجت الاسلام نحوی خاطرنشان کرد: این مدرسه یکی از مدارس علمیه خوب کشور است که در همه پایه‌ها طلبه ممتاز دارد و برای تشویق آنها کمک‌های مالی و معنوی انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به حضور طلاب مدرسه علمیه المهدی (عج) در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس افزود: طلاب این مدرسه در 8 سال دفاع مقدس فعالیت‌های تبلیغی، رزمی بسیار خوبی داشتند و 5 نفر از آنان به شهادت رسید‌ه‌اند.
مدیر مدرسه علمیه المهدی (عج) رامسر گفت: با توجه به حضور مسافران زیاد در این شهرستان، طلاب با حضور در هتل‌ها با اقامه نماز و بیان احادیث، به ترویج احکام اسلام در میان مردم می‌پردازند و همچنین با حضور در مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha