شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

معاون آموزش و تحقیقات بعثه مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه از ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات و مسایل فرهنگی استفاده نکرده‌ایم.

 به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه به بیستمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، حجت الاسلام قاضی عسکردر این گردهمایی تصریح کرد: مساجد، نمازهای جمعه، کنگره حج، ایام تبلیغی محرم، صفر و رمضان، صدا و سیما، وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش از جمله ظرفیت‌های عظیمی است که در صورت استفاده صحیح از آنها می‌توانیم در امر تقویت فرهنگ دینی در کشور موفق‌تر باشیم.
وی با اشاره به نیاز بین‌المللی به آموزه‌های اهل بیت (ع)  اظهار داشت: باید نهضتی برای ترجمه آثار فاخر دینی به زبان‌های رایج دنیا ایجاد شود.
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بر آموزش تخصصی روحانیون تاکید کرد و ابراز داشت: آشنا نبودن روحانیون با زبان‌های زنده دنیا، مانع کارایی حداکثری آنها می‌شود و بسیاری از فرصت‌ها در پاسخ‌گویی به شبهات و تبیین مسایل از بین می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت‌های فرهنگی کشور به طور منسجم و برنامه‌ریزی شده بهره ببریم و هر فرد و گروهی، مسئولیت متناسب با توانایی‌های خود را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بر عهده بگیرد، روز به روز جلو خواهیم رفت و می‌توانیم فضای دنیا را تحت تاثیر تشیع قرار دهیم.
حجت الاسلام قاضی عسکر به نقش سازنده و تربیتی نمازجمعه اشاره و تصریح کرد: مخاطب شناسی باید جزو اولویت‌های ائمه جمعه قرار بگیرد.
وی افزود: ائمه جمعه از مردم درباره مطالب مورد نیاز و علاقه آنها نظرسنجی کنند، این امر موجب رونق و نشاط بیشتر نمازهای جمعه خواهد شد.
 
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha