پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024

امام جمعه اراک،با بیان این که مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی با حداقل های حقوق انسانی سازگاری ندارد، گفت: این مذاکرات هیچ ارزشی ندارد؛ زیرا محمود عباس نماینده مردم فلسطین نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی در گفت‌وگو با سرویس استان‌‌های مرکز خبر حوزه، با تأکید بر این که امسال روز جهانی قدس از حساسیت بیشتری برخوردار است، خاطر نشان ساخت: امسال مذاکرات سازش با حمایت آمریکا میان رژیم صهیونیستی و محمود عباس جاری است به طوری که در این مذاکرات، ‌آنچه مورد توجه قرار نگرفته، حقوق مردم فلسطین و مسجد‌الاقصی است.

امام جمعه اراک با اشاره به این که مذاکرات صلح رژیم اشغالگر قدس با حداقل حقوق انسانی نیز سازگاری ندارد، اذعان داشت: این مذاکرات سودی به حال مردم مظلوم فلسطین ندارد و مسلمانان باحضور در راهپیمایی روز  جهانی قدس باید نشان دهند که محمود عباس نماینده واقعی مردم فلسطین نیست.

*مذاکرات سازش، مرگ را برای فلسطینیان به همراه دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نتیجه این مذاکرات را مرگ ملت فلسطین دانسته و ادامه داد: به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی مردم فلسطین، نداشتن ارتش و امکانات دفاعی و همچنین نداشتن ارتباطات دیپلماسی و بین‌المللی از پیش شرط های این مذاکرات می‌باشد که در حقیقت خط مرگ را برای فلسطینیان مشخص کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: تا حقوق مردم فلسطین به طور کامل رعایت نشود و قدس شریف آزاد نشود، هرگونه مذاکره‌ با رژیم صهیونیستی، جز خیانت به مردم رنج‌کشیده و شهدای فلسطینی و قدس شریف چیز دیگری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی با اشاره به این که مسجد الاقصی یکی از مهم‌ترین مساجد جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: مسجدالحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه و مسجد‌الاقصی درجهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند و مسلمانان نیز اهمیت زیادی برای این اماکن مقدس قائل هستند.

*حمایت از فلسطین ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی، حمایت ملت‌های اسلامی  از مردم فلسطین را ضروری دانسته و گفت: کشورها و دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان جهان برای آزادی قدس شریف و رهایی مردم فلسطین از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی، کمک‌های مالی و معنوی، سیاسی و فرهنگی خود را ارائه دهند و با قطع رابطه با این رژیم و تحریم کالاهای اسرائیلی به یاری مردم فلسطین بشتابند.

وی، رابطه با صهیونیستها را به ضرر مسلمانان و به ویژه مردم فلسطین و غزه عنوان نمود و تصریح کرد: هرگونه ارتباط سیاسی، اقتصادی و... با رژیم صهیونیستی، با اسلام و حق مسلمانان منافات دارد و دولت‌هایی که از سازشگران حمایت می‌کنند، درخط دولت‌های استعماری امریکا و رژیم صهیونیستی هستند و جایگاهی در میان ملت‌های مسلمانان ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی با بیان این که رژیم صهیونیستی با جنایت هایی که در فلسطین انجام داده است دیگر جایگاهی در میان مردم جهان ندارد، تصریح کرد: سرانجام مقاومت مردم فلسطین با توجه به وعده الهی، آزادی قدس خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی،خاطر نشان کرد: ملت  مسلمان با حضور  در راهپیمایی روز جهانی قدس، یک بار دیگر وحدت و همبستگی خود را نشان خواهند داد و با اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس، روحیه مقاومت را در دل مردم فلسطین تقویت می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha