یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در چهارمین جشنواره بین المللی فارابی حائز رتبه اول در میان موسسات و مراکز دینی پژوهشی کشور شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی فارابی اظهارداشت: این جشنواره به علوم انسانی اختصاص دارد و تاکنون 4 اجلاسیه را برگزار کرده که حرکت مثبتی در زمینه پیشرفت علوم انسانی در کشور محسوب می‌شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: جشنواره با نگاه بین المللی به آثاری فراتر از مرز های ایران توجه و دقت دارد و محل گرد آمدن اصحاب قلم و اندیشه در زمینه علوم انسانی است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: این جشنواره هر چه جلوتر می رود، در مسیر بهتر و مطابق تری با استانداردها قرار می گیرد و در آن از جنبه های گوناگونی به برترین ها توجه می شود که یکی از زمینه های بررسی و سنجش موسسات دین پژوهشی برتر به شمار می‌رود.

وی افزود: در میان سایر موسسات دین پژوهشی کشور، بررسی های داوران که از ماه ها قبل صورت گرفته بود، به این نتیجه رسید که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تنها پژوهشگاهی است که رتبه اول را کسب نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی به محورهای انتخاب این پژوهشگاه به عنوان برترین موسسه دین پژوهی اشاره کرد و بیان داشت: انتشار و عرضه بیش از 350 عنوان مقاله پژوهشی، پرداختن به همه ابعاد دین پژوهشی، برخورداری از یک گستره وسیع در  اضلاع و ابعاد مختلف دین پژوهشی، روند مرتب و کم فاصله به چاپ رسیدن کتاب های این پژوهشگاه، فعالیت در قالب منظومه ای تحت عنوان کلان پروژه ها، فعالیت های کاربردی و برخوداری از اعضای هیئت علمی توانمند از  محورهای مهم انتخاب این پژوهشگاه بوده است.

وی تصریح کرد: این رتبه برای حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یک افتخار بزرگ محسوب می شود و نشان دهنده عمق و جایگاه حضور این پژوهشگاه در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی عنوان کرد: این پژوهشگاه بخشی از حوزه است و اغلب پژوهشگران آن حوزوی هستند؛ بنابراین موفقیت آن موفقیت حوزه محسوب می‌شود؛ البته با توجه به نیازهای روز افزون جامعه و شکل گیری مسائل نو و بدیع هنوز این پژوهشگاه راه طولانی در پیش دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha