دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 245099
۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸

در آن زمان من 16 سال داشتم و اخبار ايران را هر روز از تلويزيون دنبال مي كردم، منتظر بودم تا ببينم امام خميني هر روز چه چيزي در مورد اسلام مي گويند؛ انقلاب اسلامي به حدي در من تاثير گذاشت كه مي خواستم من هم به اين انقلاب ملحق شوم و جانفشاني كنم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، انقلاب اسلامي ايران بر مردم ساير كشورها تاثيراتي شگرفي گذاشته است از جمله اين افراد مهندس «اعجاز حسين» پژوهشگر تاريخ اسلام از شهر گلاسگو اسكاتلند است؛ وی که براي تحقيق مطالعات تاريخي و اسلامي به كشورمان سفر کرده در پاسخ به پرسش‌ها‌ی رادیو معارف، دیدگاه‌ها‌ی خود را پیرامون شخصیت امام خمینی و تاثیر گذاری انقلاب اسلامی بیان نموده است.

*آقاي اعجاز حسين با توجه به اين كه شما در زمان پيروزي انقلاب اسلامي در دوران جواني به سر مي برديد از انقلاب ايران چه چيزي شنيديد و يا در رسانه‌ها‌ ديديد؟

من هر روز اخبار ايران را از تلويزيون دنبال مي كردم، حكومت اسبق پادشاهي ايران، براي آمريكا بسيار مهم بود و سران این کشوراز شورش مردم ايران و پايان ي حكومت پادشاهي بسيار ناراحت بودند . من به ياد دارم كه كارتر رئيس جمهور امريكا به شاه ايران كمكهاي زيادي كرد تا حكومت شاهنشاهي پا برجا بماند. براي من درآن دوران بسيار جالب بود كه يك روحاني رهبر ايران باشد.

*چطور با امام خميني آشنا شديد؟

- من امام خميني را از طريق اخبار ايران و از تلويزيون ديدم، ايشان بسيار نوراني بودند. مطابق چيزهاي كه در انجيل خوانده بودم، در آن دوران احساس مي كردم ايشان مثل حضرت مسيح هستند.

* نقش امام خميني را در پيروزي انقلاب اسلامي چطور ديديد؟

امام خميني يك نظام اسلامي را در ايران پايه گذاري كرد و در رفراندومي از مردم پرسيد كه آيا انقلاب اسلامي مي خواهند يا خير؟ مردم ايران از پيروزي انقلاب بسيار خوشحال بودند، چون آنها با پيروزي انقلاب به استقلال رسيدند . انقلاب اسلامي ايران نعمت بزرگي است كه زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

* آيا پيروزي انقلاب اسلامي تاثيري بر شما يا كشور اسكاتلند گذاشت؟

پيروزي انقلاب اسلامي باعث شد مردم دنيا با اسلام آشنا شوند؛ چون در كشورهاي عربي حكومت‌ها‌ پادشاهي است نه اسلامي!.

با وجود اين كه من در خانواده مسيحي بزرگ شد ام، با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني ، به تحقيقات در زمينه مسائل اسلامي علاقمند شد م.

* اولين بار كه خبر پيروزي انقلاب اسلامي ايران را شنيديد چند سال داشتيد و چه كار مي كرديد؟

در آن زمان من 16 سال داشتم و اخبار ايران را هر روز از تلويزيون دنبال مي كردم. منتظر بودم تا ببينم امام خميني هر روز چه چيزي در مورد اسلام مي گويند. انقلاب اسلامي به حدي در من تاثير گذاشت كه مي خواستم من هم به اين انقلاب ملحق شوم و جانفشاني كنم

من تصور مي كنم قيام امام خميني شباهت‌ها‌ي زيادي به قيام امام حسين (ع) داشت؛ چرا كه بعد ازاین قيام، صدام به ايران حمله كرد و ايران درگير جنگ با عراق شد. اجمهوری اسلامی در این جنگ بسيار مظلوم واقع شد؛ چون كه امام هم مثل امام حسين(ع) در برابر ظالمان زمان خود ايستاد .

 *با اين كه شما در دوران نوجواني به سر مي برديد و در اين دوران مسائل زيادي وجود دارد كه براي جوانان از مسائل سياسي جالب تر است، چرا علاقمند به مسائل ايران شديد و رشته تاريخ اسلام را دنبال كرديد؟

من مي خواهم از ائمه چيزهاي بيشتري ياد بگيرم در ابتدا با زندگي ائمه آشنايي كاملي نداشتم و تصور مي كردم بتوانم جواب سؤالهايم را از فقه اهل تسنن پيدا كنم، اما آنها تاريخ اسلام را از بني اميه كه دشمن اسلام است گرفته اند. من اسلام حقيقي را در ايران يافتم و مي دانم كه انقلاب اسلامي زمينه ساز ظهور امام زمان(عج) است، من هم به خاطر آن تلاش مي كنم

* نگاه شما از ديد يك فرد اسكاتلندي به توسعه در ايران بر اساس اسلام چيست ؟

نظام اسلامی از سياست شروع مي شود و مطابق تاريخ، نظام اسلامي بيش از 1400 سال پيش پايه گذاري شد. و اين انقلاب اسلامي ايران بود كه اسلام را دوباره تجلي بخشيد و انشا الله تا ظهور امام زمان به دنبال خواهد داشت .

من فكر مي كنم مردم ايران بسيار با تقوا هستند و اين تقوا را از اهل بيت (عليهم السلام)گرفته اند؛ ما در انگليسي ضرب المثلي داريم كه مي گويد "Rome was not built in a day" معادل آن يعني«گر صبر كني ز غوره حلوا سازی » مردم ايران بايد صبور باشند، تا نتيجه انقلاب را ببينند؛ چرا كه نظام اسلامي، نظامی انسان ساز است، چيزي كه در غرب يا هيچ جاي ديگر وجود ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha