جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 245582
۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۸

محفل انس با قرآن، همزمان با آغاز سی‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور یکی از قاریان بین‌المللی، در مدرسه علمیه علوی قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر مدرسه علمیه علوی در حاشیه این مراسم که شب گذشته در نمازخانه این مدرسه با حضور آقای نجفی، از قاریان ممتاز بین‌المللی برگزار شد، در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد فضای معنوی در مدرسه و انس طلاب با قرآن معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اقبالی با اشاره به فعالیت دارالقرآن مدرسه علمیه علوی، اظهار داشت: این مراسم، دومین محفل انس با قرآن است که در سال جاری برگزار می‌شود و با فعالیت دارالقرآن مدرسه، طلاب در رشته‌های قرائت،‌ حفظ و... فعالیت می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه علوی یکی از رویکرد‌های اصلی مدرسه را توجه دادن طلاب به قرآن و تربیت آنها برای مربیگری معرفی کرده و گفت: در این مدرسه، طلاب به گونه‌ای تربیت می‌شوند تا علاوه بر انس با قرآن، بتوانند افراد دیگر را نیز با این کتاب آسمانی مأنوس سازند.

وی با اشاره به فعالیت گروه علمی تفسیر قرآن و کلام در مدرسه علوی، اظهار داشت: این گروه توسط یکی از اساتید مدرسه اداره می‌شود که با توجه به استقبال خوب طلاب از برنامه‌های این گروه علمی، قرار است که در عرصه فعالیت‌های خود، به صورت گسترده‌تری وارد عمل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اقبالی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مسائل اخلاقی در حوزه جایگاه ارزشمندی دارد؛ از این رو ضروری است که به موازات اجرای برنامه‌های آموزشی، به برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی نیز توجه بیشتری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha