شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

طلاب غیر ایرانی حوزه علمیه قم در حاشیه راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم بحرین در گفت و گو با مرکز خبر حوزه ضمن اعلام انزجار از جنایات آل خلیفه خواستار حفظ وحدت شیعه و سنی شدند.

*یا اهل البحرین، نحن معکم

حجت الاسلام محمد علی، از طلاب پاکستانی مقیم قم، در مورد انگیزه خود برای شرکت در این راهپیمایی گفت: ما برای محکومیت فجایع صورت گرفته در بحرین که توسط دولت ظالم این کشور و به پشتیبانی آل سعود انجام می شود در این راهپیمایی شرکت کرده ایم.

وی افزود: پیام ما به مردم بحرین این است که «یا اهل البحرین نحن معکم»ما همراه و همگام با شما هستیم.

*بر حقوق انسانی مردم بحرین تأکید کنیم

حجت الاسلام علی جان اقبالی، از طلاب افغانستانی شرکت کننده در این راهپیمایی، هم گفت: ما برای محکومیت کشتار مردم مظلوم بحرین که دست آل سعود به روشنی در آن دیده می شود گرد هم آمده ایم، و از این رو وظیفه خود می دانیم نه تنها از شیعیان بحرین بلکه از تمام مردمی که حقوق انسانی شان در بحرین زیر سؤال رفته است حمایت کنیم.

وی افزود: ما مطلع هستیم که وهابیت قصد دارد به طرق مختلف شایعه کند که تحولات اخیر بحرین یک جنگ طایفه ای و نه خواست همه مردم است و از این روست دولت عربستان برای سرکوب مردم معترض بحرین به مستقیم وارد عمل شده است؛ بنابراین وظیفه داریم بر حقوق انسانی تمام مردم بحرین و خواسته های مشروع آن ها اصرار کنیم.

این طلبه افغانی گفت: حمایت از مردم بحرین، حرکتی عمومی و دشمنان بدانند که حمایت ما تنها از شیعیان و یک فرقه خاص مذهبی نیست.

*دروغ بودن ادعای دموکراسی دنیای غرب مشخص شد

حجت الاسلام غلام محمد شاکری، طلبه پاکستانی دیگری که در این تظاهرات شرکت کرده بود، اصرار می کند که ما به این راهپیمایی آمده ایم تا به جهانیان بگوییم دروغ بودن دموکراسی که دنیای غرب از آن دم می زند بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

وی افزود: دوگانگی دنیای غرب در شرایط فعلی به گونه ای است که از یک طرف با ادعای حمایت از دموکراسی اما در اصل تنها برای اهداف خود به کشور لیبی حمله می کند و از سوی دیگر در قبال حوادث بحرین سکوت پیشه کرده و حتی موضع ظالمانه ای اتخاذ می کنند.

این طلبه پاکستانی، خطاب به دولت مردان غربی و عربستان، گفت: گناه و جرم مردم بی دفاع بحرین چیست که آن ها را به  خاک و خون می کشید؟

* مردم بحرین پیروز میدان خواهند بود

حجت الاسلام قاضی البحرانی، از طلاب بحرین نیز گفت: برای اعلام همراهی و حمایت از مردم مظلوم بحرین و این که صدای اعتراض آن ها را با قوت بیشتری به گوش جهانیان برسانیم به این راهپیمایی آمدیم.

وی افزود: بدانیم که اعتراضات مردم بحرین، اعتراضات طایفه ای و قومی و قبیله ای نیست، بلکه شیعه و سنی در این اعتراضات حضور دارند و بر خواسته های مشروع خود اصرار می ورزند.

این طلبه بحرینی مقیم حوزه علمیه قم، گفت: در نهایت این مردم بحرین هستند که پیروز میدان مبارزه خواهند بود، چرا که تاریخ نشان داده است صدای مردم متحد، به مراتب قوی تر از تفنگ زمام داران ظالم است.

*چرا مجامع حقوق بشر در قبال حوادث بحرین ساکت اند؟

حجت الاسلام محمد جعفری، دیگر طلبه پاکستانی شرکت کننده در این راهپیمایی نسبت به سکوت مجامع حقوق بشری در قبال حوادث بحرین انتقاد می کند و می گوید: چرا در مقابل این همه ظلم و ستمی که بر مردم بحرین می رود و آل سعود نیز با حمایتش از این ظلم ها بر آن افزوده است، مجامع حقوق بشر که ادعایشان گوش فلک را کر کرده است، ساکت شده اند؟

وی  افزود: اگر لازم باشد، خونی که در رگ های مان است را در حمایت از مردم بحرین خواهیم داد و انشاالله روزی مردم بحرین همانند دیگر کشورهای منطقه به پیروزی خواهند رسید.

*از مردم بحرین حمایت کنیم

حجت الاسلام مختار محمد عبدالله، یکی از طلاب نیجریه ای شرکت کننده در این راهپیمایی نیز اظهار داشت: آمده ایم تا حمایت خود را از مردم بحرین و همچنین انزجار از دولت های آل سعود و آمریکا را اعلام کنیم.

وی با بیان این که نباید حمایت ما شیعیان از مردم بحرین به گونه ای باشد که خدای ناکرده تفرقه بین شیعه و سنی را به همراه داشته باشد، گفت: ما وظیفه داریم که از تمامی مردم بحرین که حقوق انسانی شان زیر پا گذاشته شده است، حمایت کنیم و در این حمایت شیعه و سنی برای مان فرقی نمی‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha