دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

جدیت در فعالیت های اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و مسئولین و کارشناسان اقتصادی برای رسیدن به الگوی مناسب اقتصاد اسلامی باید شبانه روز تلاش کنند.

معاون امور تربیتی جامعه الزهرا در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اقتصادی کشور و نام گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی اظهارداشت: در سال جهاد اقتصادی علما و روحانیون می بایست مرزهای حلال و حرام را بیشتر برای مردم تشریح کنند، تا آنان در فعالیت های اقتصادی مرتکب حرام نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی به وظیفه حوزه های علمیه و روحانیت در قبال مسئله جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه روحانیت در این زمینه تشویق مردم برای شرکت در فعالیت های اقتصادی و عمرانی کشور در راستای افزایش تولید داخلی و حمایت از اقتصاد داخلی است.

وی ادامه داد: باید مردم را تشویق کرد تا جهادگونه وارد مسائل اقتصادی شوند و در زمینه های مختلف اقتصادی مجاهدت داشته و از تنبلی، کسالت، گذران وقت و اتلاف سرمایه ها در اقتصاد خودداری کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی عنوان کرد: فرهنگ سازی اقتصادی در کشور بسیار اهمیت دارد، یعنی جوانان فقط برای رفع نیازهای مالی خود به دنبال شغل نباشند، بلکه هر کسی استعداد، توانایی و سرمایه ای دارد آنها را در فعالیت های اقتصادی کشور به نحو احسن بکار بگیرد.

وی تصریح کرد: تولید سرمایه و ثروت در کشور از دیگر مقوله های مهم و ابعاد جدی فعالیت های اقتصادی است، البته باید مردم را از ورود به فعالیت های به ظاهر اقتصادی مانند شرکت های هرمی و گلدکوئیستی آگاه کرد.

معاون امور تربیتی جامعه الزهرا افزود: آشنایی مردم با مسائل ربوی و پاک کردن اقتصاد جامعه اسلامی از این معزل خانمان سوز از دیگر اقداماتی است که کارشناسان اقتصادی در سال جدید باید توجه جدی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زهد، هرگز به معنای کنار گذاشتن فعالیت های اقتصادی نیست و اسلام هرگز مخالف فعالیت های اقتصادی نبوده است، این‌که مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی نامیدند، یعنی فعالیت های اقتصادی سالم، جهاد گونه و برای خدا باشد.      

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha