یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

در روز شهادت امام هادی‌(ع) مراسم سوگواری آن حضرت از سوی آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی، با حضور معظم‌له و علما، روحانیون، اساتید، طلاب و عاشقان امامت و ولایت در مدرسه امیرالمومنین‌(ع) قم برگزار گردید.

به گزارش مرکز خبرحوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالحی‌خوانساری از خطبای حوزه، در این مراسم با اشاره به آیات و روایات در اثبات ولایت ائمه‌(ع)، به ویژگی‌های انسان به عنوان خلیفةالله اشاره کرده و گفت: خداوند چهار مدال تکریم، کرامت، قدرت و فضیلت را به انسان عطا کرده که به سایر مخلوقاتش نداده است.

وی با بیان این که، آنچه بشر نیازدارد خداوند به او عطا کرده است، افزود: خداوند از عرش تا فرش را مسخر انسان قرار داده، اما فرموده است بدون ولایت و رهبری معصوم این‌ها هیچ است.

سخنران این مراسم با بیان این که اگر نماز اولین سوال در قیامت است، سوال از عبادات است، گفت: اما آنچه مربوط به سوال در دین، کیش، مذهب و فرهنگ است، مربوط به ولایت می‌باشد و اگر این امر پذیرفته شد، نوبت به نماز و ... می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خوانساری، اظهار داشت: ما از 1400 سال پیش به حقمان نرسیده‌ایم؛ چرا چون عده‌ای در سقیفه نعمت را دیدند و گفتند؛ ندیدیم و نشناختیم.

وی امر امامت و ولایت را بنیان اساسی و واقعی دین و اعتقاد شیعه بر شمرده و یادآور شد: دشمن می‌خواهد دین بدون امامت و ولایت باشد، همچنین بعد از غیبت کبری فقها و عالمان هستند که دین را نگه داشته‌اند؛ باید آنها را به مردم معرفی کرد تا مردم دنبال کسی بروند که یا معصوم باشد یا انسان عادل و فقیه که مورد تایید است باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رمضانی از دیگر سخنرانان این مراسم به ویژگی‌ها و حساسیت‌های دوران امام هادی‌(ع) پرداخت و گفت: ابن حجر با تعصبی که به اهل‌بیت (ع) داشته به عظمت و منزلت امام هادی‌(ع) اعتراف دارد.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی‌(ع) شاگردان زیادی از جمله ابوهاشم جعفری و سید عبدالعظیم حسنی‌(ع) را تربیت کرد و اولین نایب خاص امام زمان‌(عج) را تربیت کردند و به اهل علم و عالم توجه خاصی داشتند و مورد تجلیل قرار می‌دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha