جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی حوزه‌های علمیه خواهران از تشکیل 170 هسته پژوهشی با حضور بانوان طلبه در مدارس علمیه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سیدحسین اسحاقی افتتاح شوراهای علمی‌پژوهشی استان‌ها را در راستای تفویض اختیار معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به چهره‌های مقبول استانی ذکر کرده و اظهار داشت: از شوراهای علمی پژوهشی استان‌ها انتظار می‌رود که ضمن جهت‌دهی به حرکت‌های پژوهشی، چهره‌ها و استعدادهای پژوهشی را شناسایی و تیپ‌بندی کنند و بر اساس نیازها اقدام به مهارت‌افزایی آنها کنند.

وی فعالیت دیگر شوراهای علمی پژوهشی را ایجاد وحدت رویه و اجرای آیین‌نامه‌های پژوهشی به شکل یکسان ذکر کرد و گفت: در این راستا مهارت‌افزایی اساتید از حیث روش و محتوای در دستور کار این شوراها قرار دارد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران تعامل با مراکز آموزشی و پژوهشی را از دیگر فعالیت‌های شوراهای علمی پژوهشی برشمرد و افزود: انتظار می‌رود شوراهای علمی پژوهشی در این تعاملات پروژه‌های پژوهشی را در اختیار پژوهشگران توانمند قرار دهند تا آنان بتوانند در عرصه استانی و ملی بروز و ظهور پیدا کنند.

اسحاقی، فعالیت‌های نوآورانه را از دیگر اقدامات قابل اجرا از سوی شوراهای علمی پژوهشی عنوان کرد و ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به شناسایی زنان عالمه و فرهیخته استانی اشاره کرد که می‌تواند با هدف الگوسازی رفتاری و اخلاقی برای سایر بانوان انجام گیرد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی حوزه خواهران، وی افزود: در آینده با پیگیری این طرح از سوی شوراهای علمی‌پژوهشی سایر استان‌ها، حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند بانوان طلبه پژوهشگری را به جامعه معرفی کنند را عرضه کنند.

اسحاقی با اشاره به آغاز به کار هسته‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خوهران در استان‌های قزوین و زنجان، گفت: هسته‌های پژوهشی مدارس علمیه خواهران با گرایش‌های علوم و تفسیر قرآن، فقه و اصول، مطالعات زنان،‌ فلسفه و کلام و تاریخ اسلام فعالیت می‌کنند.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون مجموعاً 170 هسته پژوهشی با حضور فارغ‌التحصیلان و شاغلین به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران کشور تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha