جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تعامل حوزه با نظام و ارتباط متقابل این دو رکن اساسی, باید به مثابه یک سند راهبردی تلقی شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، در نشست تخصصی «تعامل حوزه و نظام» که شب گذشته در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه و حوزویان، با بیان این که اقدامات صورت گرفته ناکافی است، اظهارداشت: اقدامات نهادهای حوزوی برای اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری کافی نیست و می بایست تلاش و برنامه ریزی بیشتری در این راستا صورت گیرد.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه، تصریح کرد: مهمترین آفتی که مسئله تحول در حوزه و مطالبات مقام معظم رهبری را تهدید می کند، مسئله شعار زدگی است و همه نهادهای بزرگ و کوچک حوزوی باید از شعارزدگی پرهیز کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری که در سفر سال گذشته به خوبی توسط ایشان برای حوزه و حوزویان تبیین گردید، در خصوص ترسیم تعامل و ارتباط متقابل حوزه و نظام باید به مثابه یک سند راهبردی تلقی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که همه مراکز و بخش های مختلف حوزوی و نهاد بزرگ روحانیت در سراسر کشور می بایست در جهت این سند راهبردی حرکت کند، تاکید کرد: حوزه و حوزیان در راستای اجرای این سند تلاش می‌کند.

* مأموریت اصلی معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین

وی با اشاره به اهداف و ماموریت های معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه، گفت: روان سازی رابطه نظام با روحانیت و به طور کلی ارتباط نظام با حوزه های علمیه مهم ترین ماموریت این معاونت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی عنوان کرد: برگزاری این گونه نشست های تخصصی با حضور کارشناسان در راستای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری برای حوزه و حوزویان بسیار راهگشا است.

وی افزود: در پی سفر مقام معظم رهبری به شهر قم در سال گذشته و بیان رهنمودهای روشنگرانه در راستای تحول در حوزه های علمیه و تعاملات آن با نظام و سایر ارگان ها و نهادهای زیر مجموعه نظام اسلامی، از سوی جامعه مدرسین و تعدادی از نهادهای حوزوی «شورای پیگیری رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری» تشکیل شده است.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان ساخت: امروز یک سال از سفر ده روزه رهبری به قم می‌گذرد و تاکنون یک همایش عمومی و هفت نشست تخصصی در عرصه های آموزشی، پژوهشی، بین المللی، تبلیغی و تهذیبی برگزار شده است که نشان می دهد مدیران و مسئولان حوزوی عزم جدی در اجرای منویات و مطالبات رهبری دارند.

شایان ذکر است، نشست تخصصی «تعامل حوزه و نظام اسلامی»، همزمان با ایام سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، موسسه امام خمینی (ره) و دیگر نهادهای حوزوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha