دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بمناسبت حماسه تاریخی 9 دی در اطلاعیه‌ای این روز را برگ زرینی از دفتر انقلاب اسلامی و آیت بزرگ رحمت واسعه پروردگار دانسته و همگان را به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و شرکت در برنامه‌های دهه بصیرت فراخوانده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

حماسه تاریخی مردم ایران در 9 دیماه 1388 برگ زرین دیگری از دفتر انقلاب اسلامی و آیت بزرگ رحمت واسعه پروردگار بود. این حادثه عظیم و فراموش‌ناشدنی در حالی شکل می‌گرفت که فتنه‌گران داخلی با هدایت مستقیم استكبار جهاني به سركردگي آمریکا و انگلیس تلاش می‌کردند تا فضای کشور را به آشوب بکشانند و به خیال خام خود، مردم را نسبت به انقلاب ناامید سازند. آنان از این نکته غافل بودند که ملتی که با حسین بن علی(علیه‌السلام) و قیام خونین عاشورا عهد بسته است، ظلم و ستم و فتنه‌گری را تحمل نمی‌کند و با همان روح عاشورایی به خروش می‌آید و حماسه‌های عظیم خلق می‌کند.

پیام اصلی مردم در 9 دی، پایبندی همیشگی به ارزش‌های دینی – بویژه عاشورای حسینی – نفی سلطه زورگویان و زیاده‌خواهان، پیروی از راه امام و شهیدان، اعتقاد راسخ به اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و وفاداری نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

در این میان، افزایش بصیرت عمومی امری مهم و لازم است. بصیرت در ایام فتنه، بیش از هر زمان دیگری لازم است، امّا در غیر ایام فتنه نیز باید کوشید تا ضمن بصیرت‌افزایی، خود را برای فتنه‌های احتمالی آماده ساخت. آری، ملتی که عزم نابودی مستکبران و طاغوت‌ها و احیای کلمه الله و برافراشتن پرچم توحید را دارد باید از تبار«حملوا ‌بصائرهم علی اسیافهم» باشد و همواره «و اجعل النّور فی بصری و البصیره فی دینی» در دعای خویش از پروردگار بخواهد تا در فتنه‌ها، پیروز میدان باشد. در این میان، مسئولیت جوانان عزیز بیش از دیگران و مهم‌تر خواهد بود.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن گراميداشت اين حماسه تاريخي و بزرگ همگان را به تبعيت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و شركت پرشور در برنامه‌هايي كه بدين منظور برگزار مي‌گردد دعوت مي‌نمايد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha