چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 277113
۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۳

پاخومیوس و هیأت همراه وی شامل بیشوی دبیر مجمع مقدس، هیدرا، اسقف استان اسوان و انبا موسی، اسقف جوانان مصر با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر در قاهره دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، شیخ الازهر در این دیدار ابراز داشت: تاریخ در گذشته و حال، رابطه‌ای محکم‌تر و صمیمی‌تر و عمیق‌تر از لحاظ الفت و محبت از رابطه میان مسلمانان و مسیحیان مصر سراغ ندارد و این برای مردمی که پیش از رسیدن پیام دین به آنان، با فطرت پاک خود مسیرشان به سمت توحید و ایمان را یافته‌اند چیز شگفت‌آوری نیست و هیچ تعجبی ندارد که چنین مردمی همگی در یک بوته ذوب شوند. بوته‌ای که در انسجام بافت و زیبایی ظاهر و درونی آن، عالی‌ترین نمونه و والاترین الگو است.

وی افزود: ملت مصر در طول تاریخ، قدرت کم‌نظیر خویش در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات را ثابت کرده است و مصر به فضل تعهد و وفاداری مردمش، از مسائلی که پس از انقلاب دچار آن‌ها شد، رهایی خواهد یافت و البته این در هر انقلابی رخ می‌دهد و امری طبیعی است و مصر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خاطر نشان می شود این دیدار چند هفته بعد از فوت پاپ شنوده سوم انجام گرفت.

پاپ شنوده سوم، پاپ کلیسای قبطیان مصر، در ۱۷ مارس ۲۰۱۲ ‏(۲۷ اسفند ۹۰)‏ در سن ۸۹ سالگی و پس ‏از یک دوره بیماری طولانی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha