یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

گروهی از علما و فضلای شیعه عربستان با اعضای تجمع علمای مسملین لبنان دیدار و گفت و گو کردند و جدیدترین تحولات منطقه به ویژه بحرین و عربستان را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، طرفین بر مقاومت و وحدت اسلامی تاکید کردند و امت اسلام را به بازگشت به وحدت و پرداختن به اولویت ها در رویارویی با دشمنان توصیه کردند و به رهبران اسلامی در مورد توطئه دشمنان برای سرقت دستاوردهای ملت ها هشدار دادند.

افراد حاضر در این نشست نشست اظهار کردند که به مساله متعصبانه و شگفت انگیز وحدت میان عربستان و بحرین با دیده تردید می­نگرند، زیرا این وحدت برای خفه کردن اراده و خواست مردم بحرین و جلوگیری از تعیین سرنوشت آنها به دست خودشان صورت گرفته است.

اعضای تجمع علمای مسلمین لبنان تصریح کردند: حقوق مردم بحرین به آنها داده شود آنگاه همین مردم برای اتحاد خود با عربستان تصمیم خواهند گرفت.

آنها همچنین اهتمام مردم عربستان برای دستیابی به آزادی در تمام زمینه ها را تایید کردند و اظهار داشتند: چگونه است که میزان فقر در برخی مناطق عربستان به حدی رسیده که در فقیرترین کشورها نیز بی سابقه است؟

* در حال گذر از یک مرحله مهم تاریخی هستیم

اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان خاطر نشان کردند: امت اسلامی در حال گذر از یک مرحله مهم تاریخی است و در کشاکش دو جریان قرار دارد: جریان اول برای استقلال و عدم پیروی از غرب و نپذیرفتن اشغال و آزادی فلسطین تلاش می­کند و جریان دیگر با غرب در ارتباط است و اسراییل را به رسمیت می­شناسد اگرچه لباس اسلامی بر تن دارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی می­کنند جریان دوم را تقویت و ریشه دار کنند. آنها می­کوشند به جای آگاهی رو به رشد امت اسلام، فتنه مذهبی و طایفی و قومیت گرایی را رواج دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha