یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 280307
۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

نمایشگاه عکس و آثار خطی از حرم مطهر امامین کاظمین در آستان مقدس ایشان به نمایش در آمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این نمایشگاه بعضا تصاویر قدیمی از شهر کاظمین و بارگاه ملکوتی امامین کاظمین (ع)در سال های دور مشاهده می شود.

تصاویر مربوط به حضور شخصیت های دینی و سیاسی به این حرم شریف نیز در این محل به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه تابلوهایی به نمایش درآمده است که با سرانگشتان خطاطان عرب، احادیثی از امامین جوادین(ع) بر آنها نقش بسته است. برای برپایی این نمایشگاه با مجمع خطاطان عراقی، هماهنگی های لازم به عمل آمده تا از این هنر اسلامی کهن برای نشر افکار امامین کاظمین(ع) در این نمایشگاه استفاده شود و سرانجام این نمایشگاه با نهایت زیبایی و شکوه برگزار شد به نحوی که قریب به 27 خطاط در آن شرکت داشته و خطاطان آستان مقدس نقشی برجسته در آن ایفا کرده اند.

مؤسسه کاشف الغطاء نیز مشارکت فعال در این نمایشگاه دارد و ده ها سند نفیس را که بیانگر تراث امام کاظم (ع) بوده به اضافه تصاویر کمیابی از آستان مقدس امام کاظم(ع) و تصاویری از قرآن ها و کتب خطی قدیمی را به نمایش گذاشته است.

در نمایشگاه عکس نیز تصاویر زیبایی از صحن حرم امام کاظم(ع) و مرقد مطهر امامین جوادین(ع) و بخش های فرهنگی و عمرانی و خدماتی این آستان به نمایش گذاشته شده است.

 دکتر سعاد سودانی از مجمع علمی عراق نیز با تصاویری قدیمی و کمیاب از این آستان و نقشه ای از شهر کاظمین در این نمایشگاه شرکت کرده است.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha