شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 289160
۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵

همزمان با ماه مبارک رمضان، مراسم بزرگ ختم قرآن کریم شهرستان میاندوآب، با حضور 500تن از مردم این شهر برگزار شد .

به گزارش خبرگزای حوزه از میاندوآب، در مراسم افتتاحیه برنامه ختم قرآن کریم که به همت ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان میاندوآب و موسسه مهد قرآن و عترت شهرستان میاندوآب در محل مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) شهرستان میاندوآب برگزار شد بیش از پانصد نفر از روزه داران و دوستداران قرآن حضور داشتند.

در این مراسم که با پیش برنامه معنوی حاملان کلام وحی آغاز گردید و در آن امام جمعه شهرستان میاندوآب  و جمعی از خانواده های قرآنی شهرستان حضور داشتند، جزء نخست قرآن توسط قاریان و حافظان ممتاز این شهرستان به صورت ترتیل قرائت گردید و پس از قرائت دعای خاتمه قرآن نماز ظهر و عصر توسط حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی امام جمعه شهرستان میاندوآب اقامه شد.

امام جمعه میاندوآب در ادامه به ایراد سخنرانی در مورد ماه مبارک رمضان پرداخت و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم؛ اظهار داشت:‌ قرآن شفای دردهای فردی و اجتماعی بشری است و استفاده از قرآن بسته به درک ، فهم و انس هر شخص با قرآن است.

وی در ادامه بر اهمیت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان،‌ ماه نزول و بهار قرآن است و استغفار و دوری از گناهان در این ماه مبارک برای بهره گیری هر چه بیشتر از دریای قرآن مفید خواهد بود.

همچنین امام جمعه شهرستان میاندوآب و مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به اجرای این نوع مراسمات قرآنی و فرهنگی در سطح شهر و توسعه فعالیت های قرآنی در سطح شهر اشاره نمود و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر شاهد رشد موسسات قرآنی در شهرستان میاندوآب بوده ایم و می توان گفت شهرستان میاندوآب به شهر حافظان، قاریان و اساتید قرآن بدل شده است.

وی افزود: موسسات قرآنی این شهرستان توانسته اند حافظان و قاریان برجسته ای تعلیم داده و این یک ویژگی ارزشمند برای شهرستان میاندوآب محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی در پایان به دیگر مراسمات و برنامه های فرهنگی در شهرستان اشاره نمود که در نقاط مختلف شهرستان میاندوآب در حال اجرا هستند.

لازم به ذکر است که این مراسم قرار است است تا پایان ماه مبارک رمضان با قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم و سخنرانی استاد اخلاق حجت الاسلام و المسلمین خیریان در محل مصلی بزرگ حضرت امام (ره) شهرستان میاندوآب ادامه داشته باشد.

29/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha