سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 289924
۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴

امام جمعه نجف گفت: ایران و عراق راه حل سیاسی ارائه کرده اند در حالی که برخی کشورها پیشنهاد سرکوب و استفاده از سلاح می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در حسینیه الفاطمیه الکبری در نجف اشرف در خصوص تحولات عربستان و بحرین و سوریه ابراز داشت: ما معتقدیم که راه حلِ گفتگو، درست و صحیح است و مشکل سوریه و بحرین و عربستان باید از راه دیپلماسی و گفتگو حل شود.فعلا به جای گفتگو و دیپلماسی راه حل نظامی غلبه یافته آن هم در عصری که عصر آزادی ملت ها و آزادی عقیده است. دعوت به گفتگو برای برخی از این کشورها نیست بلکه برای هرسه کشور عربستان و بحرین و سوریه است و در غیر این صورت جهان به سوی پایمال کردن اراده ها و بستن دهان ها پیش می­رود.

امام جمعه نجف در مورد بحران این سه کشور گفت: امروز حکام منطقه باید به روش دیگری بیندیشند. ایران و عراق راه حل سیاسی ارائه کرده اند در حالی که برخی کشورها پیشنهاد سرکوب و استفاده از سلاح می­دهند. باید این سوال را مطرح کرد که چرا مردم غیر مسلح در عربستان و بحرین سرکوب می­شوند؟چرا شیعیان عربستان و بحرین نمی­توانند جایگاه مناسبی در دولت و اداره کشور داشته باشند؟ما خواستار تن دادن به یک راه حل در سه کشور بحرین و سوریه و عربستان هستیم.

* همه فریاد آزادی قدس را سر دهند

امام جمعه نجف اشرف درباره روز جهانی قدس در جمعه آینده تاکید کرد: همه مسلمانان باید فریاد آزادی قدس را سر دهند که "نعم لفلسطین کلا لاسراییل" و انشاء الله در هفته آینده شاهد این فریاد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی گفت: روز قدس پیشنهاد امام راحل بزرگ و آزاد کننده ملت های این عصر یعنی امام خمینی بود که آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کرد.

وی روز جهانی قدس بر این واقعیت تاکید می­کند که فلسطین غصب شده و همچنان در اشغال غاصبان است. ضمن آنکه رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و تلاش برای عادی سازی و قانونی جلوه دادن آن بی فایده است.

امام جمعه نجف اظهار داشت: چیزی که به زور گرفته شده به زور هم پس گرفته می­شود. ما ملت اسلام و عرب را به احیاء روز جهانی قدس دعوت می­کنیم.

* غرب می­خواهد جوانان مشغول رقص و آواز باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی جوانان اشاره و تصریح کرد: ما در این فرصت تاکید می­کنیم که دین اسلام تنها دینی است که به جوانان عزت و اهمیت فراوان می­دهد. در برخورد با جوانان دو روش وجود دارد:1. سوق دادن به سازندگی 2. سوق دادن به شهوت و رقص و آواز

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی ادامه داد: غرب می­خواهد جوانان مشغول رقص و آواز باشند و اسلام می­گوید که جوانی فرصتی برای سازندگی است و جوانان سریع ترین افراد در انجام کارهای نیک هستند.

وی گفت: معنای روز جهانی جوانان استفاده جوانان از این فرصت برای خودسازی و خدمت به بشریت است.هدف، استفاده از نیروی جوانان و به ثمر نشاندن آن است نه تخریب جوانان. روز جهانی جوانان باید در جهت ساختن جوانانی باشد که ضمن توبه به صفات پسندیده و آداب مزین باشند و به آخرت و امر خدای متعال بیندیشند و به خدمت به مردم و تولید انرژی بیندیشد. اسلام به این مساله اهمیت می­دهد نه اینکه برهنه و بی عار در خیابان ها راه بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha