پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 294137
۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۷

نشست علما برای یاری و حمایت از رسول الله(ص) به دعوت مجمع علمای مسلمان لبنان در مقر انجمن مطبوعات بیروت برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سخنرانی های این نشست حاوی تاکید بر وحدت و همبستگی میان مسلمانان مسیحیان جهت رویارویی با فتنه ای بود که آمریکا می خواهد میان آنها ایجاد کند. در بیانیه پایانی نشست آمده که آمریکا مسؤول اول این توهین است و باید نتایج آن را به طور کامل بپذیرد.

این نشست با سخنان محمد بعلبکی رییس انجمن مطبوعات آغاز شد. وی گفت: حضرت محمد(ص) بلندمرتبه تر از آن است که در دسترس اهانت چنین فیلم ناچیزی باشد، فیلمی که نشانگر شنیع ترین توطئه ها برای فتنه انگیزی میان اهل ایمان است، اما آنها با خواری تمام هرچه تلاش کنند به هدف خود نخواهند رسید. سید و سرورمان محمد آرامبخش دلهای مؤمنان است و دشمنان هرگز به هدف خود نمی­رسند و نیرنگ آنها به خودشان باز خواهد گشت و دست دشمنان صهیونیستی نیز در این ماجرا پدیدار است.

* تلاش شبانه روزی آمریکا برای فتنه انگیزی میان مسلمانان

شیخ یوسف دعموش رییس مجمع علمای جبل عامل هم در این نشست گفت: آمریکا شبانه روز تلاش می­کند میان شیعه و سنی فتنه انگیزی کند و امروز آمده تا میان مسلمانان و مسیحیان فتنه انگیزی کند اما مسلمانان توانستند فتنه آمریکایی صهیونیستی را خنثی کنند.

وی ضمن قدردانی از درخواست سید حسن نصرالله مبنی بر صدور قانونی برای مجرم دانستن کسانی که می­خواهند میان ملت ها فتنه انگیزی کنند یا به مقدسات توهین کنند، و صدور قانونی برای جلوگیری از کسانی که می­خواهند میان ملت ها فتنه انگیزی کنند، گفت: اگر ما متحد باشیم هیچ امتی نمی­تواند ما را شکست بدهد.

شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس هم در این نشست اظهار داشت: ما باید با هم یکصدا شویم تا نشان دهیم که این موضع همه ما می­باشد.

* کاش وزرای عرب به اندازه سوریه برای پیامبر اهتمام داشتند!!

در پایان این نشست بیانیه علمای حاضر صادر شد و در این بیانیه آمد: آرزو داشتیم که مجلس وزرای کشورهای عرب تشکیل بشود به همان سرعتی که برای موضع گیری علیه سوریه تشکیل شد!

شیخ حسان عبدالله رییس هیئت مدیره مجمع علمای مسلنان لبنان که بیانیه پایانی را قرائت می کرد ادامه داد: یکی از اولین انگیزه های این فیلم موهن حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر نابودی است به ویژه پس از وحدت اخیر مسلمانان که سران صهیونیسم برای سرنوشت خود خطر قریب الوقوعی احساس کرده و در نتیجه این حمله را علیه اسلام آغاز کرده اند.

وی تاکید کرد: آمریکا اولین مسؤول این اهانت به مسلمانان است و باید اقداماتی عملی برای متوقف ساختن این اهانت ها انجام دهد وگرنه باید نتایج منفی این اقدامات را بپذیرد.

حسان عبدالله افزود: آزادی بیان بهانه آمریکا است برای فرار از جلوگیری از این فیلم. اما این یک بهانه واهی است زیرا آزادی بیان با آزادی توهین متفاوت است.

* آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بهای این اتفاق را بپردازند

در این بیانیه آمده است: تلاش روشنی برای فتنه انگیزی میان مسلمانان و مسیحیان به خصوص در مصر مشاهده می­شود. مسلمانان باید متوجه باشند که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بهای این اتفاق را بپردازند و برادران مسیحی ما در این زمینه گناهی ندارند.

اعضای این نشست از عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان خواستند وزرای امور خارجه عرب را برای اتخاذ موضع واحد در این زمینه دعوت کند. و در عین حال تاکید کردند که تکیه زیادی به موضع جامعه عرب ندارند و اظهار امیدواری کردند که مجلس وزرا به سرعت تشکیل شود به همان سرعتی که برای تصمیم گیری علیه سوریه تشکیل شد. آنها پرسیدند که پس سازمان همکاری اسلامی کجاست؟ چرا همان طور که برای طرد سوریه تشکیل جلسه دادند اکنون تشکیل جلسه نمی­دهند؟

در این بیانیه تاکید شده باید بر آمریکا اعمال فشار شود تا تمام فیلم های موهن را از تمامی سایت ها جمع آوری کند و قوانین بین المللی روشن و قاطعی از طرف شورای امنیت برای مجازات متجاوزان به ادیان وضع کند. این بیانیه از کشور های اسلامی خواسته در صورتی که آمریکا افراد توهین کننده به رسول خدا را مجازات نکند با این کشور قطع رابطه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha