دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری دومین دوره مسابقه مقاله نویسی روایت محرم در آستانه فرارسیدن محرم الحرام در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در گلستان، اظهار داشت: پیشرفت علمی بدون پژوهش و پردازش اطلاعات امکان پذیر نمی باشد و آنچه یک طلبه و روحانی را در عرصه مبارزه علمی در مقابل جهل و خرافات و فرقه های انحرافی و دروغین می تواند به برتری و موفقیت برساند، به کارگیری عنصر تحقیق و مطالعه محققانه است.

وی ادامه داد: معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در سال تحصیلی گذشته با برگزاری اولین مسابقه مقاله نویسی روایت محرم، نشاط و روحیه پژوهشی را در میان طلاب به مرحله اجرا درآورد و بیش از 100 مقاله به اداره پژوهش استان ارسال گردید که در مراسمی به برگزیدگان آن مسابقه جوایزی اهدا شد.

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید دومین مسابقه مقاله نویسی روایت محرم را برگزار خواهیم کرد، گفت: معاونت آموزش و پژوهش استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولان پژوهشی مدارس علمیه استان همزمان با فرارسیدن ایام شهادت و سوگواری أباعبدالله الحسین(ع) و با هدف گسترش فرهنگ عاشوراپژوهی  و همچنین در راستای شکوفاسازی استعدادها و ایجاد فضای تحقیق و پژوهش در میان طلاب دومین مسابقه مقاله نویسی روایت محرم را در سه سطح برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به موضوعات منتخب برای اساتید و کادر مدارس علمیه استان، ابراز داشت: بررسی قیام مختار، نقش بصیرت در قیام عاشورا، میزان اثرگذاری قیام عاشورا بر انقلاب اسلامی، بررسی امامت از نظر دین مبین اسلام و امتحان الهی و فلسفه آن، از موضوعات منتخب برای اساتید و کادر مدارس علمیه می باشد.

وی با اشاره به موضوعات مسابقه مقاله نویسی برای طلاب سطح 2و 3(پایه هفتم تا دهم)، خاطرنشان ساخت: بررسی کتاب حماسه حسینی، درس ها و عبرت های عاشورا، معرفی کتب در موضوع عاشورا با أهم موضوعات، تبلیغ باید ها و نبایدها و بررسی آیه تطهیر از موضوعات طلاب سطح 2 و 3 می باشد.

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با بیان موضوعات فراخوان شده برای طلاب سطح 1(پایه اول تا ششم)، تصریح کرد: زندگی و شخصیت امام حسین(ع)، احکام عزاداری از نگاه دین، بررسی شخصیت حضرت زینب(س)، عزاداری و ثمرات آن، ویژگی های شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات منتخب برای طلاب سطح 1 می باشد.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به شرایط مقاله، بیان داشت: حجم مقالات حداقل ده صفحه و حداکثر سی صفحه بوده و حتی المقدور تایپ شده باشند؛ چراکه مقالات تایپ شده از امتیاز برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه طلاب علاقه مند می توانند آثار خود را تا پایان آذرماه سال جاری ارسال نمایند، اظهار داشت: اساتید و طلاب می توانند برای مشاوره، توضیحات بیشتر و تحویل مقاله به معاون پژوهش مدرسه علمیه خود مراجعه و یا با شماره تلفن 2249958-0171 اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان تماس حاصل نمایند.

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در پایان ابراز داشت: به نفرات برتر هدایای ارزنده ای اهدا خواهد شد و شرکت کنندگان در این مسابقه از اولویت های پژوهشی برخوردار خواهند شد.

18/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha