جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقاله نویسی -  نامه

حوزه/ دومین همایش مقاله نویسی مهدویت با موضوع «اصول و مبانی توسعه اخلاق انتظار در جامعه دینی» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، مراسم اختتامیه دومین همایش مقاله نویسی مهدویت با حجت الاسلام صادق کفیل از پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت قم، حجت الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین و جمعی از مدیران مدارس ، طلاب و پژوهشگران حوزه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام رضا کاظم لو در این مراسم ، با تاکید بر داشتن اخلاق انتظار گفت: تا زمانی که در بخش اجتماعی و فردی متصف به اخلاق مهدوی نشده و بین مفاهیم مهدویت و امور زندگی و خانواده سنخیتی ایجاد نکنیم نمی توانیم به سمت تحقق جامعه مهدوی حرکت نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اضافه کرد: باید تلاش کنیم در محیط های اجتماعی اخلاق و مفاهیم مهدوی بروز و ظهور داشته باشد و ارتباطات خود با افراد مختلف در جامعه را به سمتی پیش ببریم که تمام رفتار و اعمال ما رنگ و بوی الهی و مهدوی به خود بگیرد.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام کفیل از پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اصول و مبانی اخلاق مهدوی گفت: داشتن افق دید و هدف در زندگی از جمله اصول و مبانی اخلاق مهدوی است که اگر این عامل را در زندگی رعایت کنیم تمام اعمال و رفتار ما معنا پیدا کرده و از شکست ها و ناکامی ها دلگیر و ناراحت نمی شویم.

وی افزود: فردی که در زندگی دارای افق دید و هدف مهدوی است کاری انجام نمی دهد که امام خود را ناراحت کرده و از او فاصله بگیرد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار در دو عنوان آثار برتر و آثار شایسته تقدیر با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha