دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

همزمان با ایام محرم و با هدف گسترش فرهنگ عاشورا پژوهی، مسابقه مقاله نویسی روایت محرم، در حوزه علمیه استان گلستان برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام مراد پارسایی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، با اعلام این مطلب اظهارداشت : همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت سید و سالار شهیدان أباعبدالله الحسین (ع)، با هدف گسترش فرهنگ عاشورا پژوهی و رشد و تعالی طلاب در امر تحقیق و پژوهش ، مسابقه مقاله نویسی روایت محرم برگزار می‌گردد.

به گفته وی، این مسابقه در سه سطح ، اساتید و کادر مدارس علمیه، طلاب سطح یک و طلاب سطح 2 و 3  برگزار می‌شود.

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه گلستان، شخصیت شناسی در عاشورا، نقش حماسه حسینی در انقلاب خمینی (ره)، بررسی ابعاد سیاسی عرفانی اجتماعی نهضت عاشورا، بعد سیاسی و احیای عاشورا از منظر فقه، امام حسین (ع) در منابع اهل سنت، قیام حسینی و بیداری اسلامی و نیز آرا و اندیشه اهل سنت در مورد قیام امام حسین (ع) را از جمله موضوعات اساتید و کادر مدارس علمیه  عنوان کرد.

 وی سیره و اخلاق امام حسین (ع)، زندگی امام حسین (ع) قبل از امامت، پیام های نهضت عاشورا، امام حسین (ع) از نگاه نبوی، امام زمان (عج) در نگاه امام حسین (ع) و نقش آفرینی حضرت عباس (ع) در حماسه حسینی را از جمله موضوعات  طلاب سطح یک  برشمرد.

این استاد حوزه، موضوعات مقاله طلاب سطح 2 و 3  را مدنظر قرار داد و گفت: امام حسین (ع) از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)، ریزش و رویش در نهضت عاشورا، قیام امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی، عوامل و زمینه های نهضت عاشورا، عاشورا و امام حسین (ع) از نگاه اندیشمندان اهل سنت، رجعت امام حسین (ع) در نگاه قرآن و روایات ، عزت در مکتب حسینی و مهدوی و عاشورا و امام حسین (ع) در کلام مقام معظم رهبری از جمله موضوعات این بخش عنوان کرد .

وی آخرین مهلت آثار را تا 16 آذرماه سال جاری ذکر کرد و افزود: به برگزیدگان این مسابقه همزمان با هفته پژوهش  لوح تقدیر، همراه جوایزی اعطاء خواهدشد .

وی  خاطرنشان ساخت: اساتید و طلاب حوزه علمیه گلستان می‌توانند برای مشاوره ، توضیحات بیشتر و تحویل مقاله ، به معاون پژوهش مدرسه مراجعه و یا با شماره 2250545-0171 معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان تماس حاصل نمایند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha