دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
8

همزمان با ماه محرم و با هدف گسترش فرهنگ عاشورا پژوهی، چهارمین دوره مسابقه مقاله نویسی "روایت محرم"، در حوزه علمیه استان گلستان برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام مراد پارسایی، معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب اظهارداشت: همزمان با ماه محرم و با هدف گسترش فرهنگ عاشورا پژوهی و رشد و تعالی طلاب در امر تحقیق و پژوهش ، مسابقه مقاله نویسی روایت محرم برگزار می‌گردد.

به گفته وی، این مسابقه در سه سطح ، اساتید و کادر مدارس علمیه، طلاب سطح یک و طلاب سطح 2 و 3  برگزار می‌شود.

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه گلستان، نهضت کربلا از دیدگاه اهل سنت و فضای جامعه اسلامی از رحلت نبوی تا قیام حسینی را از جمله موضوعات اساتید و کادر مدارس علمیه  عنوان کرد.

 وی، دشمن شناسی و علل جنگ آنها با امام حسین(ع)، سیره و اخلاق امام حسین (ع)، نقش آفرینی حضرت عباس (ع) در حماسه حسینی، راه های ماندگاری عاشورای حسینی، خرافات در عزاداری و زیارت و برپایی مجالس عزاداری از نگاه ائمه معصومین(ع) را از جمله موضوعات  طلاب سطح یک برشمرد.

حجت الاسلام پارسایی، موضوعات مقاله طلاب سطح 2 و 3  را مدنظر قرار داد و گفت:  رفتار شناسی مردم کوفه در نهضت حسینی، ولایت مداری و ولایت محوری در جامعه، درس ها و عبرت های عاشورا و تاثیرات اخلاق عاشورا بر جامعه و مردم را از جمله موضوعات این بخش عنوان کرد .

معاون آموزش وپژوهش حوزه علمیه گلستان، آخرین مهلت آثار را تا یکم آذرماه سال جاری ذکر کرد و افزود: به برگزیدگان این مسابقه همزمان با هفته پژوهش لوح تقدیر، همراه جوایزی اعطاء خواهدشد .

وی خاطرنشان ساخت: اساتید و طلاب حوزه علمیه گلستان می‌توانند برای مشاوره ، توضیحات بیشتر و تحویل مقاله به معاون پژوهش مدرسه مراجعه و یا با شماره 32250545-017 معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha