جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر رفع مهجوریت قرآن گفت: حوزویان سبک زندگی اسلامی را با استفاده از قرآن برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از تهران حجت‌الاسلام‌ و المسلمین هادی حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به جامعیت قرآن کریم در همه موضوعات مورد نیاز بشر اظهار داشت: قرآن کتاب زندگی بوده و همگان مخصوصا حوزویان باید سبک زندگی خود را از این مصحف شریف فرا گرفته و به جامعه جهانی جهت زندگی سعادتمند ارائه کنند.

وی با اشاره به داستان قرآنی حضرت سلیمان و ملکه سبا یادآور شد: حضرت سلیمان‌(ع) خورشید پرستی را که دین قوم سبا بود باعث جدایی آنها از خداوند متعال عنوان کرد و آنان را برای دعوت به یکتاپرستی احضار کرد، در پی آن نیز نمایندگان ملکه سبا با مقادیری طلا به عنوان باج و با انگیزه ختم به خیر کردن موضوع به محضر حضرت رسیدند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسین‌خانی افزود: حضرت سلیمان‌(ع) باج و خراج آنها را رد کرده و نپذیرفت و قصد کرد آنان را با خفت و خاری بیرون کند که آنها تسلیم شدند.

وی ادامه داد: پس از آن، حضرت سلیمان‌(ع) از نمایندگان خواست تخت ملکه سبا را نزدش بیاورند، ‌نفر اول گفت؛ من به فاصله بلند شدن شما و نفر دوم که اهل کتاب بود گفت به فاصله  چشم بر هم زدن شما تخت را به نزد شما خواهم آورد و شرط و ویژگی این کار را در قدرت و امانت‌داری عنوان کرد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به تفاوت مسابقات در کشور ما و سایر کشورهای دنیا گفت: معمولا در دنیا نفرات برگزیده در مسابقات مغرور شده و از کسب رتبه به خود می‌بالند اما در کشور ما و بویژه در مسابقات با موضوعات قرآنی و دینی برگزیدگان انتخاب را شروع کار دانسته و متواضع‌تر می‌شوند و این از فضل الهی و فرهنگ غنی قرآن است.

گفتنی است چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه‌های علمیه 14 مهرماه سال جاری در سطح استانی و با حضور بیش از 1000نفر از طلاب جوان حوزه‌های استان‌ها برگزار شده و 64 طلبه برگزیده این آزمون‌ها برای رقابت در سطح کشوری به تهران آمدند و در تالار شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) به رقابت می‌پردازند این مسابقات در پنج رشته ترتیل، تحقیق، حفظ ده جزء و بیست جزء برگزار شده که مرحله تفسیر و حدیث آن در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود و نفرات با عناوین ممتاز، عالی و خوب انتخاب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha