جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

امام جمعه گرگان گفت: عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) مسایلی هستند که متعلق به همه مسلمانان می‌باشد چرا که این امام همام قیام خود را برای دفاع از اسلام برپا کردند.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از گلستان  ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدیˈ در همایش لبیک یا رسول‌اللهˈ که با حضور روحانیون شیعه و سنی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد، اظهار داشت: نفرت از دشمنان اهل‌بیت‌‌(ع) که در دل‌های ما و همه مسلمانان دنیا وجود دارد یک نوع عبادت در راه پروردگار محسوب شده و باید این روحیه حفظ گردد.

وی با بیان این که این خشم از مهم ترین عامل وحدت بین مسلمین است ابراز داشت: امروز دیگر بر همه مشخص شده که دشمن چه برنامه و کارهایی می کند، آنها عشق همه مسلمانان را هدف گرفته‌اند.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: ایمان بدون عشق و محبت به رسول‌الله (ص) و حضرت حق، ایمان نیست در صورتیکه‌ اساس دین ما ایمان است.

 عضو خبرگان رهبری افزود: ایمان ما مبتنی بر محبت رسول (ص) بوده و همین کافی است که همه یکپارچه شویم و با عشق و محبت به یکدیگر نگاه کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان این که استان گلستان در زمینه وحدت بین شیعه و سنی یک الگو برای کشور و جهان اسلام است، گفت: مسلمانان این استان با حفظ هویت مذهبی خود در کمال وحدت و یکپارچگی با هم زندگی می‌‌کنند و هیچ مشکلی ندارند که این مهم الگویی برای همگان است.

 آیت الله نورمفیدی یادآور شد: در این استان از ابتدای انقلاب دو اصل «صداقت و احترام متقابل» سرلوحه کارها بود که نتیجه آن حفظ وحدت شده است.

 نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام گفت: عاشورا تنها متعلق به شیعه ها نیست، بلکه ریشه اسلامی دارد و در کتب مختلف شیعه و سنی شعارهای امام حسین (ع) در دفاع از اسلام آمده است.

وی  بیان داشت: از آن جایی که اسلام در خطر بود، امام حسین (ع) برای نجات اسلام قیام کرد و امروز شیعه و سنی باید تاریخ کربلا را مطالعه کنند تا به مسائل آن آگاه شوند.

 نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان ساخت: عاشورا، کربلا و امام حسین (ع) شیعه و سنی ندارد بلکه متعلق به همه مسلمانان است و آن امام همام قیام خود را برای دفاع از اسلام برپا کردند.

امام جمعه گرگان در پایان خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که مکتب امام حسین (ع) را بدرستی برای همه تبیین نماییم چرا که تنها راه یاری دادن به آن امام، همین مسئله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha