شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

روز عاشورا هزاران نفر از شیعیان عزادار شهر قطیف عربستان، با شرکت در هیئت های عزاداری، سالروز شهادت امام حسین علیه السلام را با شعار "عاشورا فریاد مستضعفان" زنده نگاه داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حرکت این هیئت های عزاداری از مقابل حسینیه الشماسی در محله قلعه شروع و در نهایت به محله الشویکة ختم شد.

عزاداران حسینی شعارهایی را به یاد شهادت فرزند پیامبر، حسین بن علی و یارانش در کربلا سر دادند. شعارهایی همچون هیهات منا الذلة  و لن ننسی حسینا. آنها همچنین پرچم ها و عَلم های حسینی را که حاوی شعارهای کربلایی بود با خود حمل می­کردند و مرد و زن با سنین مختلف این شعارهای حسینی را تکرار می­کردند.

عده ای از مردم عزادار نیز ضمن استقبال از عزاداران، با نذورات خود و نوشیدنی های متنوع از آنها پذیرایی می کردند.

همچنین مجالس عزاداری متعددی در بسیاری از مساجد و حسینیه های نقاط دیگر قطیف برگزار بود و اماکن تجاری و مغازه ها در عزای امام حسین علیه السلام تعطیل بود.

شهرها و روستاهای سیاه پوش قطیف از صبح عاشورا شاهد سخنرانی ها و مقتل خوانی امام حسین علیه السلام بود و در برخی اوقات تعداد این عزاداران به ده ها هزار نفر می­رسید.

جوانان عزادار نیز با حضور در تکایا با توزیع آب و نوشیدنی های داغ و غذای نذری از عزاداران پذیرایی می­کردند.

شهرها و روستاهای منطقه در عاشورا شاهد خروج هیئت های عزاداری به خیابان ها بود که پرچم های سرخ و سیاه حاوی شعارهای حسینی در دست داشتند.

در بسیاری از شهرها هیئت های زنجیرزنی به راه افتاد و برخی هیئت های دُهل زنی نیز در مناطق "ام الحمام" و "عوامیة" و "تاروت" به راه افتاد.

مراسم های تعزیه خوانی واقعه کربلا در مناطق مختلف قطیف نیز بعد از ظهر عاشورا در حضور هزاران عاشق حسینی به اجرا درآمد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha