جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 300240
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۴

مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه از راه اندازی دو انجمن فقه و قضا و فقه معاملات در این مرکز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی محققی‌فر، مدير مركز آموزش‌های تخصصی فقه وابسته به قوه قضائیه ، در اولين نشست عمومی دانش‌جويان و طلاب این مرکز با بیان این مطلب که جمع آوری تجربيات داخل و خارج حوزه علميه در عرصه فقه و حقوق و همچنین به كارگيری انديشه‌ها و نظريات اساتيد و پژوهشگران و تلفيق آنها با نظرات طلاب نخبه از جمله ماموریت های این مرکز است، اظهارکرد: برای افزایش بهره وری در این مرکز در زمينه فقه و قضا به مباحث تكميلی آموزشی و پژوهشی پرداخته می‌شود.

وی افزود: به همین منظور هر سال دو مصاحبه علمی از دروس حوزوی طلاب گرفته  می شود تا علاوه بر فراگيری علوم حقوقی بر علوم حوزوی كه طلاب با اختيار خودشان می‌خوانند نظارتی دقيق و علمی شود، هچنین در این مرکز، علاوه بر نظارت و رسيدگی به دروس حوزوی دانش‌پژوهان به امر پژوهش نيز توجه جدی مبذول می شود.

مدير مركز آموزش‌های تخصصی فقه با اشاره به طرح های پژوهشی طلاب در این مرکز، اظهارکرد: برای ايجاد انگيزه بيشتر در دانش‌پژوهان بايد فضايی آزادانه‌تر برای اظهار نظر و پژوهش در اختيار طلاب قرار داده می‌شد كه با تأسيس دو انجمن علمی «فقه و قضا» و «فقه معاملات» اين فضا را برای طلاب ايجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اعضای این مجموعه در راه اندازی انجمن های علمی، خوداتکایی این انجمن ها به دست طلاب است، یعنی اینکه این انجمن‌های علمی به دست خود طلاب اداره می شوند.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه، تصریح کرد: شركت در این انجمن ها كه با حمايت مادی و معنوی مسئولان این مرکز همراه است، به طلاب این اجازه را می دهد که خود با ایجاد و تلاش در جهت بهبود فعالیت های آموزشی و پژوهشی خلاهای موجود در این حوزه را شناسایی و آن را برطرف کنند.

وی راه‌اندازی اين انجمن‌ها را در راستای تأمين نواقص كلاس‌های آموزشی، عنوان کرد و گفت: از دیگر انگیزه های تشکیل این انجمن ها، رسيدگی به اقتضائات موضوعات علمی مطرح شده و مورد دغدغه طلاب و تحقيقات دانش‌پژوهان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محققی‌فر بازديد از مراكز علمی و پژوهشی را از جمله برنامه های فعالان این انجمن ها، خواند و تصریح کرد: بازديد از دادگاه‌ها و پرونده‌هایی با محتوای علمی بيشتر، هچنین  دعوت از اساتيد، قضات و صاحب نظران عرصه فقه و حقوق و برنامه هایی از این دست که بتواند طلاب را از نظر ذهنی در این عرصه به پختگی برساند، از جمله فعالیت های دیگر این انجمن ها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha