شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 303654
۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۳

مراسم یادبود شیخ منصور المقابی، از خطبای عربستان به مناسبت چهلمین روز درگذشت وی در حسینیه اهل منامه در قطیف برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در این مراسم شیخ حسن الصفار از روحانیون سرشناس عربستان بر اهمیت نقش سخنرانان دینی در تقویت ارزش های دینی در جامعه و تحکیم ارتباط میان مردم و آفریننده آنها تاکید کرد.

وی گفت: یک سخنران نباید وقت مردم را با گفتن جزئیات اتفاقات تاریخی تلف کند در حالی که مردم از بحران ها و مشکلاتی اجتماعی و اخلاقی در زندگی روزمره خود رنج میبرند.

حسن الصفار خواستار عمل به سیره و روش قرآن در این زمینه و ذکر داستان های انبیا و اولیا با تمرکز بر عبرت های آنها شد.

وی همچنین بر ضرورت آراستگی سخنران به ارزش های اخلاقی در رفتار خود با مردم  تاکید کرد تا بتواند الگوی آنها باشد و شایسته طرح موعظه و نصیحت به مردم باشد.

* مرحوم المقابی خودش را وقف منبر حسینی کرد

این روحانی عربستانی در این زمینه از شخصیت روحانی درگذشته، ملا منصور بن احمد المقابی تجلیل کرد و اظهار داشت: شیخ ملا منصور المقاب متولد 1358 قمری در بخشی از زندگی خود یک معلم قرآن و خواندن و نوشتن برای فرزندان این جامعه بود و خود را در عمر 76 ساله خود وقف خدمت به منبر امام حسین نمود. با مردم خوش اخلاق و خوش برخورد بود تا اینکه خداوند متعال او را پس از چند ماه تحمل رنج بیماری در هشتم محرم به جوار خود برد.

وی از علما و سخنرانان خواست فرزندان این جامعه را نسبت به فضیلت و ضرورت التزام به نماز جماعت آگاه سازند و اینکه هر سخنران و طلبه ای خود شخصا در نماز جماعت شرکت کند که این بهترین روش دعوت مردم به این کار میباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha